Vad ser du för skit? / Bilder från min söndagspromenad

Frågan i rubriken brukade Åke ställa när han kom in i vardagsrummet och jag satt och tittade på något annat än fotboll, för det flesta program utom fotbollssändningar klassade han som skit. Han hade inget större tålamod med filmer och serier och då vankade han mest som en osalig ande fram och tillbaka mellan köket och rummet. Tävlingar och frågesport gick däremot bra, bara det gick rätt till och ingen orättvisa uppstod.
Han hade säkert uppskattat gårdagens duktiga Postkodmiljonär. Erik Forsyth var ju helt fantastisk och en värdig vinnare.

Däremot hade han definitivt inte gillat  det sträcktittande som sedan följde. Jag såg färdigt den spanska serien Grand Hotell och jag vågar inte tala om hur många avsnitt jag såg på raken.

En gång kom det till och med upp en fråga om jag verkligen skulle fortsätta titta och visst skulle jag det. När näst sista avsnittet var slut var klockan elva och jag funderade på att gå till sängs, men inte gjorde jag det.  Jag måste ju hänga med till det bittra slutet. Eller bittra och bittra, det blev ett väldigt lyckligt slut. Det enda är att man inte fick helt klart för sig vad som hände med ”storskurken” Diego? Blev han skjuten eller….. Fast det hördes ju ett skott????

Det är ganska soligt i dag, men det blåser hemskt och mina planer på att gå runt Warfsholmen blev det ingenting av med. Först gav jag mig iväg utan mössa och handskar, så efter ett tag vände jag hem igen och kompletterade klädseln och sen nöjde jag mig med en vanlig Klinterunda.

Dagens ordspråk:
Kärleken skyler trasiga skor och lappade byxor.

Trevlig söndag!