Mycket tv-tittande blir det…..

Jag sov länge i morse och vaknade inte till förrän klockan var nästan halvnio och trots att samvetet började skava låg jag kvar ett tag till och njöt av hur skönt det var i sängen. Jag kom till ro först vid halvtolv-tiden igår kväll, så jag behövde lite extra sömn.

För ett tag sen började jag se på en spansk serie på Netflix och igår kväll blev det många avsntt av Grand Hotel en serie som handlar om ett lyxhotell i den fiktiva orten Cantaloa i början av 1900-talet. Där styr änkan Teresa med järnhand och under sig har hon sina tre barn,  en hotelldirektör och en stor mängd tjänstefolk.

Julio och Alicia
Till hotellet kommer Julio, en ung man som letar efter sin syster, som ska ha arbetat på hotellet som hotellstäderska, men när han frågar efter henne visar det sig att hon har  försvunnit. För att ta reda på vad som hänt systern tar Julio anställning som kypare. Han charmar Teresas ena dotter, Alicia, och får hjälp av henne i sitt sökande efter vad som hänt och kärlek uppstår. Det är en härlig såpa med massor av intriger och förvecklingar. Gillar man Downton Abbey, Falcon Crest och liknande serier är den perfekt. Och det finns hela 66 avsnitt. Igår kväll såg jag färdigt säsong 1, så 14 avsnitt är avklarade.

Det har varit en ganska solig och varm söndagsförmiddag. Det är faktiskt hela 17º och det är ju inte så illa så här i början av oktober. SMHI påstår att det ska bli regn i eftermiddag, men vi får väl se hur det blir med det.

Jag ska i alla fall åka upp till Stenstugu och gratulera äldste barnbarnet Gaetano som fyller år i morgon. Mamma Eva skulle ordna kaffekalas i salen till hans ära.

Ännu blommar begonian i kökshörnet vackert

Dagens ordspråk:
Knyter du näven så hårt att det inte kommer något ur den, så kommer det inte heller något i den.

Trevlig söndag!