Glad måndag 18 maj

Måndag morgon, solen skiner och det ser ut att bli en skaplig dag. Jag har suttit ute och ätit frukost och nu ska jag klä på mig, borsta tänderna och ge mig iväg ut ett tag, för finvädret lär inte ska bli så långvarigt enligt SMHI:s prognoser.

Måndag ja, den dagen tycker Carita att vi ska förgylla med en bild och jag drar till med en liten söt historia också. Håll till godo!

En buss åker med ett gäng gamla damer på motorvägen, på väg från en shoppingtur. Så blir busschauffören knackad på skuldran av en liten, äldre dam som undrar om han vill ha en handfull jordnötter. Chauffören tar tacksamt emot och mumsar i sig. Efter omkring en kvart knackar den lilla damen honom på skuldran igen och undrar om han vill ha en handfull jordnötter till. Han tar emot dem igen och gottar sig med nötterna.
tanter
Detta händer 5 gånger till och då frågar han varför den gamla damen och de andra damerna inte vill ha nötterna själva. ”Vi kan inte äta dem för vi har inga tänder” svarar hon. ”Men varför köper ni dem då?” frågar chauffören. ”Jo du vet; vi bara älskar chokladen som är utanpå dem” svarar damen!

Från Bia lördagen den 27 maj 2006

GLAD MÅNDAG!

22 reaktioner till “Glad måndag 18 maj

  1. Hahaha, det var en rolig historia! Stackars busschaufför, hoppas att han inte blev illamående…
    Här är minsann inget fint väder idag, helgrått, men verkar inte blåsa så mycket i alla fall! Kanske kan bli en promenad här också!
    Hoppas att du hittar de två märkena du letade efter igår på din promenad idag! Vad gör man sedan, när man har hittat alla i sitt närområde? Sätts det upp nya?
    Ha det så trevligt, kram, Monica

    1. Jag tror inte att det sätts upp nya förrän nästa år, men ännu har jag 11 st kvar att hitta.
      Kram

  2. Hahaha! Inget får gå till spillo. Än så länge visar solen sig här så jag tänkte ge mig ut en liten stund. Kram

  3. Haha…den var bra den 🙂

    Ja, lite osäker på hur vädret ska bli idag här, molning men hyfsat i övrigt.
    Återstår att se.

    Hur som helst så tillönskar jag dig en fin Måndag.

  4. Ha ha, där fick man sig ett gott skratt 😀
    Här är det inget väder att tala om för just nu så ösregnar det. Dessutom så är det också kallt och blåsigt.

    Kram och glad måndag!

  5. Kul historia 😀 haha!
    Soligt i morse, men nu har det mulnat på sen ett tag. Kyligt, dock inget regn.
    Glad väderlekskram!

  6. Tack för en rar och upplyftande historia! 🙂 Ganska soligt här idag! Men fortfarande kall vind. Har tränat ute idag tillsammans med ett gäng glada pensionärer! 🙂 Härligt! Kul att kunna gympa ute på behörigt avstånd, men bra ledare, go musik och som avslutning medhavd fika! 🙂
    Måndagskram, Gunilla

  7. Kul historia. Här har jag gått och klippt gräs med gåklipparen så det fick bli dagens motion. I övrigt har jag bistått maken som lagt papp på friggebodstaket. Jag har hantlangat och rent allmänt oroat mig för att han skulle ramla ner. Vi har lite grand kvar till i morgon.
    Kram

  8. 😊 fniss den var bra. Soligt och lite varmare så nu är gräsmattan klippt.
    Önskar dej en glad måndag

Kommentarer är stängda.