Biltur/Läget 8 maj

Jag tog mig en liten biltur på förmiddagen och åkte först upp till kyrkogården i Fröjel med lite tulpaner till Åke i dag på hans namnsdag.

IMAG2482På hemvägen svängde jag in till Stenstugu, för jag hade för mig att Eva skulle jobba hemifrån, men då det verkade som om hon inte var hemma fortsatte jag till Bosse.

IMAG2484
Jag ville ju kolla bygget

När jag satt där och pratade med Carina och Bosse fick jag ett meddelande från Eva, hon var hemma och hade sett att jag varit på gården, så då åkte jag tillbaka till Stenstugu igen och fick en pratstund med henne och Claudio också.

IMAG2485
Lunchen inhandlade jag på Hamnkaféet och tog med hem.

Efter maten har jag vilat middag en stund i solstolen, men den utlovade värmen blev det inte så mycket av, så jag blev kall om ryggen efter ett tag, vilket gjorde att det blev inte så stor stund.avdelare42

Dagens läge på coronafronten enligt  Region Gotland

Publicerad 2020-05-08 14:30

TG-Laeger-28

Dagens rapport visar att ytterligare 2 personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 62 personer är konstaterat smittade på Gotland.

Två personer med covid-19 vårdas fortfarande på Visby lasarett, varav en på intensivvårdsavdelningen. Tre personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit på Gotland sedan i mars 2020.

Trevlig fortsättning på dagen!

Fem en fredag v19 – Just nu

I dag undrar elisamatilda:

1. Vad har du hunnit med idag?
Inte speciellt mycket; jag har tagit mina mediciner, löst sudoku, ätit frukost, bäddat sängen och satt ut pelargoniorna.

IMAG2481

2. Vad lyssnar du på?
Gotlandsradions Förmiddag med Joakim Åstrand.

3. Vad kommer du göra härnäst?
Gå och borsta tänderna och klä på mig.

4. Var befinner du dig någonstans?
Hemma, i min datorhörna i  sovrummet.

5. Hur är humöret idag?
Jag är väldigt ledsen och orolig.

Dagens ordspråk:
Också solen har sina fläckar. 

Grattis till alla som heter Åke!

I dag ska ni gå ut och lyssna på göken, för min Åke sa alltid att den 8 maj kommer den.