Glad måndag 25 maj

Måndag morgon och en morgon som är ganska grå än så länge. Det ska till och med kunna komma någon regnskur påstår SMHI, men när jag kollar på mobilen ser det ut som att det bara ska komma 0.3 mm under förmiddagen och det kan man ju både ha och mista.

Jag har satt ut julstjärnorna på avhärdning. De envisas  med att leva och växer och frodas, så i sommar tänkte jag försöka ha dem ute. Har de inte dött förut så gör de det väl då! Är det någon som har erfarenhet av det? Jag tänkte sätta ner alla fyra i en vid kruka.

IMAG2589Jag tror att jag ska ta och plantera om pelargoniorna också och så har jag en begonia som jag lyckats övervintra och fått att ta sig. Den ska nog få en större kruka och lite stödpinnar.

Måndag innebär ju också att det är dags att muntra upp sig med en bild. Det är Carita som tycker att vi ska förgylla den här dagen lite och jag har letat i arkivet igen:

manogram
I rättvisans namn
Från Ann-charlott måndagen 22 oktober 2007

Dagens ordspråk:
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd.

Glad måndag!