Regn och hagel…

…hade vi i morse och det kom en ordentlig skur när jag satt och drack morgonkaffet och haglen rann ner för rutan och la sig i en liten driva på fönsterblecket. Usch! Som tur var blev det inget långvarigt, det klarnade upp och sedan har det varit rätt soligt och fint.

Eva kom förbi en stund på förmiddagen, för hon hade varit på apoteket för mig och hämtat ut några piller och vi satt ute på terrassen och pratade en stund och det var riktigt skönt ute.

Efter lunchen gick jag ut på en promenad. Det blev ingen längre tur, utan bara en vända ner till samhället för att leta reda på ”eken” och sedan via Åvallegården där jag hittade ”röset” i skogen på andra sidan ån (som inte längre är en å). Två checkpoints till alltså. Nu är det bara två kvar i närområdet, sen blir det längre promenader.

IMAG2544
Har man sett, hålet är lagat!

Den 23 april anmälde jag att jag hållit på att stå på öronen när jag ”ramlade” ner i det och den 6 maj fick jag besked om att det skulle åtgärdas och nu är det gjort. Det var väl helt ok tycker jag! Man blir glad när man blir tagen på allvar. 😆

 

Dagens ordspråk:
Man måste vara om sig och kring sig om man ska få något i sig och på sig.

Trevlig lördag!