Löisarestanggis dag – Ingen GA

I Allnakku står det:

Långt innan det fanns riktiga fyrar tände man löisarestänggar vid fiskebodarna för att folk skulle hitta i land. Man fiskade ofta under den mörka delen av dygnet, och lysstängerna räddade nog många liv.

Löisarestanggi vid Kronvalls fiskeläge

Va, är hon redan igång och bloggar! Jo minsann, det är hon. Det kom nämligen ingen tidning i dag och vad gör man då? Kastar sig över datorn givetvis och försöker läsa in sig på det viktigaste via E-tidningen. Jag måste säga att jag blir irriterad, för det här är andra gången på kort tid som jag blivit utan tidning. Förra gången var den 18 juli och då ringde jag givetvis och felanmälde, precis som jag gjort i dag. Den förra reklamationen fanns inte ens registrerad, så för säkerhets skull har jag skickat ett mejl också i dag. Betalar man 2695:-/år vill man verkligen att prenumerationen ska fungera.  

Att läsa tidningar via nätet fungerar, men är inte alls så roligt. Jag vill sitta där vid köksbordet med min kaffekopp och bläddra i  papperstidningen med blyertspennan beredd  och när jag bläddrat mig fram till tävlingssidan löser jag först sudokut och sedan fortsätter jag med kryssen,  medan P4 Gotland håller mig sällskap via radion. Det är livskvalité det!

Trevlig onsdag!