Kan man skylla på värmen?

Det är lite halvmulet i dag, men varmt, just nu vid ett-tiden har vi 28° i skuggan. Trots en varm natt har jag sovit väldigt gott och inte varit vaken en enda gång, förrän mobilen talade om att det var dags att stiga upp.

På förmiddagen åkte jag och handlade, för det var totalt tomt på både bröd, mjölk och dricka och sedan har jag pysslat med mina blommor som börjar se medtagna ut. Jag rensade tobaksplantorna och surfinorna från visset och avblommat och sedan har de fått stå i vatten och fått sörpla i sig så mycket de ville.

Skärper de inte till sig så har jag hotat med skräphögen

Så blev det dags för lunch och den bestod av ett grillat kycklinglår och tre goda tomater av egen odling. Efter maten kollade jag vem som skulle stå för dagens Sommar i P1 och det var Jonatan Unge, en 39-årig komiker från Stockholm. Ok, han skulle ju få en chans, även om jag var väldigt tveksam. Jag satte igång programmet på mobilen, pluggade in hörlurarna tog mobilen i handen och gick ut.  

När jag kom ut och skulle sätta mig, kom jag på att jag glömt mobilen inne, vände och gick in och letade. Den låg inte i köket, inte i sovrummet och inte i vardagsrummet. Jag gick ut igen, nej den var inte ute heller, så jag tog en vända in igen. Kunde den ligga i badrummet? Nej den var inte där heller. Då gick det upp en talgdank 😄  jag hade den ju i handen! Jag tror hjärnan mjuknar i värmen.

Jag tror inte att min bekantskap med Jonatan Unge blir så långvarig, fast han spelar bra musik. I vilket fall som helst hinner jag inte höra hela programmet, för vid två-tiden ska jag gå och hälsa på en 88-åring, som är bra mycket klarare i huvudet än jag är. 😉

Trevlig torsdag!