Nedskräpning

Torget i Klintehamn har fått ett nytt utseende. Det upptäckte jag när jag tog en förmiddagspromenad i dag för att se hur mycket krut valarbetarna har lagt ner i samhället. Nu är det ju inte så långt kvar till valdagen. Samtliga hade valt att affischera på Torget och det är kanske inte att undra på, för det är ju där folk rör sig. Här har vi Coop, apotek, post och Kupan bland annat, men det kändes nästan lite konstigt att det inte fanns en enda affisch på Donnersgatan, som ju alltid varit vår huvudgata. 

SD hade valt att sätta upp sina affischer i lyktstolparna runt hela Torget och där tronar Jimmie Åkesson i 6-7 upplagor, men han får inte vara med i min blogg, så på honom blir det ingen bild.
  

Tänk så mycket resurser, som har gått åt för att trycka upp alla affischer som ska tapetsera hela vårt land inför valdagen den 9 september. Kan det verkligen vara så att folk går runt och ser på bilderna av de olika partiledarna, läser slagorden och vallöftena och låter det avgöra vilket parti man sedan ska lägga sin röst på. Kan det verkligen vara så?

I dag har vi ju så stora möjligheter att följa valdebatter på tv och via sociala medier,  om vi inte kan gå ut och se de politiska företrädarna live på valmöten, så den här nedskräpningen borde man kunna sluta med. De villrådiga kan dessutom ta Valkompassen till hjälp.  Nog borde partiledarna kunna profilera sig på något annat sätt än genom affischer.

Här har någon ramlat omkull

Man ser att gräsmattorna har börjat grönska en aning efter de senaste regnen, men ännu tar det nog ett tag innan de återhämtat sig helt. Igår regnade det i stort sett hela dagen, men de 10 mm som kommit under natten fylldes bara på med 5 till. Det var dock en riktigt härlig regndag, med ett fint, stilla, väldigt vått regn, om nu regn kan vara olika våta, men det tycker jag nog. De där 15 mm, som vi totalt fick, har nog naturen stor nytta av.

Jag bakade en sockerkaka och en sorts småkakor på förmiddagen och när det klarnade lite efter lunch hade jag funderingar på att ta mig en promenad, för måndagens Kubb i Sicklingsparken blev inställd på grund av regnet,  men som tur var fick jag ett telefonsamtal och när det var avklarat hade det börjat regna igen. Så det blev en innedag.

I dag är det tisdag och normalt skulle jag ju jobba på Kupan, men det blev ett byte, så jag är ledig i dag och ska jobba i morgon i stället. Jag har ett annat uppdrag att utföra i dag och trodde att jag skulle klara av det på förmiddagen, men det ser ut som om jag får ta det i eftermiddag i stället. Man roar sig så gott man kan. 😊

Trevlig tisdag!