Testing, testing

Jag funderar ju skarpt på att börja om med en ny blogg, eftersom den gamla är så trögladdad. Jag tror att det här kan bli bra. Jag har ju använt blogspot.com tidigare och har ännu några bloggar kvar, bland annat den här, som jag förut kallade för Testblogg. Nu ska jag inte ladda på så mycket på den här nya bloggen. Det är nog mest jag själv som har tyckt att det varit roligt att uppdatera med alla de olika sidorna, men analyserar man statistiken så är besökarna där inte så många. De gamla kommer att finnas kvar, så ingen information försvinner, i alla fall så länge jag betalar årsavgiften till one.com.

Det åskade igår kväll och det regnade samtidigt som solen sken och det blev en helt fantastisk regnbåge som gick över hela himlavalvet, så kameran kunde inte få med hela. Det blev ett kortvarigt regn som inte ens gav en bottenskyla i regnmätaren och efter en stund upplöstes molnen och Tor och hans bockar drog vidare.

I dag då? Det har inte blivit så mycket vettigt uträttat faktiskt. Av förklarliga skäl har ett antal timmar av en den här soliga och fina söndagen tillbringats inne i skumrasket framför datorn.  Jag hade en fundering på att åka till Visby och trängas med allt medeltidsfolket, men jag sparar det till en dag i nästa vecka. Den som spar han har!

Trevlig söndag!