Regnvädersdag

Gårdagens kubb blev några trevliga timmar i Sicklingsparken. Vi spelande ”killar mot tjejer”. Första matchen vann killarna, sen tog vi en kaffepaus och efter kaffet vann vi tjejer match nummer två. 1-1 alltså! Det var varmt i solen, men så fort man kom i skuggan kände man att medelhavsvärmen försvunnit. Ganska skönt tyckte nog de flesta.  

Redan i morse var det mulet och fram på förmiddagen började det stänka och sen har det regnat lite från och till hela dagen. Jag började dagen med att baka och sedan uppdaterade jag SPF:s hemsida. Sommaren börjar gå mot sitt slut och nu ska det tävlas i bowling och  kubb  på distriktsnivå. Vi har duktiga bowlare i föreningen, så de kommer säkert att ställa upp. I kubb ska vi försöka få ihop ett lag och dessutom ska det vara en bouletävling mellan SPF Klinteorten och PRO Klintebygden. Jag är ingen tävlingsmänniska och har aldrig varit det, så sånt här undviker jag.

Strax efter tolv var det dags att gå till Kupan. Eller gå och gå, jag tog bilen, för SMHI pratade om kraftiga regnskurar med åska på eftermiddagen. Vi hade mycket folk som gick och strosade i butiken. Turisterna har nog inte så mycket att hitta på en sån här regnvädersdag, i alla fall inte i Klintehamn. Givetvis var det många som handlade också och några drack kaffe.

Av de där kraftiga regnskurarna blev det inte så mycket och någon åska har jag inte hört i dag, När jag kom hem och kollade regnmätaren hade det bara kommit 4 mm på hela dagen, men Romateatern,  som varit bortskämd med varma fina sommarkvällar, har ställt in tisdagens föreställning och det är första gången under den här säsongen som de gör det. Det är klokt av dem tycker jag, för det är inte trevligt att sitta där när regnet öser ner. Det vet jag av erfarenhet.

Trevlig tisdagskväll!