Sista dagen i maj

Igår efter lunch vilade jag en stund i solstolen, men jag monterade upp mitt lilla strandparasoll, så att jag inte skulle få för mycket sol i ansiktet. Benen tål vad de får! Jag fick inte tag i något nytt parasoll till terrassen hos Gahmns i måndags, så det får vara till något annat tillfälle. Jag slumrade nog till en stund där i stolen, för helt plötsligt var det nästan kaffedags, men innan kaffet skurade jag köksgolvet ordentligt. Mattorna hade börjat torka och jag ville ju inte lägga en ren matta på ett smutsigt golv.

Den senaste kvällarna har jag titta på SvtPlay och serien Happy Valley. Den handlar om Yorkshire-polisen Catherine Cawood som har ett kaotiskt privatliv. Hon bor med sin syster, alkoholist och före detta heroinist, och sitt barnbarn Ryan vars mamma tog livet av sig efter en våldtäkt. Jag har sett serien förut, men helt plötsligt dök den upp och då började jag se den igen. En tredje säsong är på gång och den ser jag fram emot.

I dag är det onsdag och jag började dagen med att pyssla i täppan. Jag har två stora vallmoplantor i rabatten och de har vräkt sig ur över omgivningen, så nu har jag satt låga buskstöd runt dem.

Mitt lilla träd har överlevt min beskärningen ännu en gång.

Man kan knappast påstå att jag har några större odlingar, men tomaplantan och chiliplantan som jag fick av Eva växer till sig och rädisorna och dillen också. Rädisorna går det snart att börja ta av.

När jag ansåg mig färdig för tillfället med dagens trädgårdsarbete, hamnade jag här vid datorn, för jag skulle lämna in ett referat från Klinteortens besök i Botaniska trädgården i torsdags. Nu får vi se hur lång tid det tar innan det hamnar i tidningarna. Nu återstår det att uppdatera hemsidan.

Trevlig onsdag!