Härliga försommardagar

Det var en riktigt härlig dag igår med temperatur på 17-18 grader. När jag städat av lite och ätit lunch klippte jag gräsmattorna. Nästa vecka är det Kristi Himmelfärdsdag och då vill jag att det ska se snyggt ut och eftersom jag är bortrest då, fick det bli gräsklippning redan nu. När jag var färdig kollade jag min Fitbitklocka och den rapporterade att jag idkat 22 minuter Outdoor Bike. Efter den ”cykelturen” bytte jag om till shorts och linne och la mig i solstolen en stund. Det var jätteskönt och det fläktade lite lagom.

Det blev kaffedags och då flyttade jag ut på framsidan och satt där ett tag och löste korsord, men när solen försvunnit från rabatterna på baksidan drog jag upp vattenslangen och vattnade igenom dem och gräsmattan fick sig en skvätt den också.

Lördagen är lika strålande vacker som gårdagen. Jag gick och pysslade med mina krukor och blommor på för middagen, men sen tog jag bilen och åkte på en kontrollrunda till kyrkogårdarna.

När jag var färdig på Fröjel kyrkogård åkte jag till Konsum och handlade och där träffade jag Eva, så vi fick en lite pratstund. Nu har jag ätit lunch och funderar på om jag ska ta en promenad eller om jag ska ligga och lata mig i solstolen ett tag. Det lutar nog åt det senare alternativet!

I dag är det lugnt och stilla, för på lördagen är ju förskolan stängd, men igår var det full fart. Någon undrade i en kommentar, när jag skrev och berättade att vi fått en förskola här i området, om jag inte trodde att det skulle kunna bli störande med en massa småbarn, men det trodde jag inte. Men igår var det väldigt praktiskt att kunna stänga av hörapparaterna. Förskolan Örnen ligger nästan granne med mig och du milde tid vilken ljudnivå de där småttingarna kunde åstadkomma när de var ute och lekte!

Trevlig lördag!