Igår kom det / Selfie nr 7

Det finns en sol där uppe bland molnen, det ser man och vi har hela sex plusgrader, så när morgonpysslet är avklarat, ska jag nog ta mig en förmiddagspromenad, för i eftermiddag har jag annat för mig. Då sänder SPF ännu ett webbinarium via Zoom och den här gången ska det handla om hemsidan. SPF använder ett sällsynt bökigt och krångligt system, som är alldeles för avancerat för en 80plussare, så det behövs verkligen information.

Jag hade turen med mig i utlottningen av ett kåseri hos Ordodlaren Märtha, när hon lottade ut sju stycken den femte februari och igår, på självaste Kerlaiksdagen, kom det. Kåseriet har hon skrivit själv och alla fina bilder är också hennes egna.Det ska bli spännande att läsa det även om jag inte har några funkior, fast Krister gillar dem, så hennes kåseri kanske är något för honom.

Så är det dags för den sjunde omgången av Klimakteriehäxans roliga utmaning En Selfie i ord och svaren man lämnar ska bilda en kedja i vilket sista bokstaven i svar 1 ska vara första bokstaven i svar 2 o s v. Det är en trevlig och ganska knepig utmaning, där man får tänka till både en och två gånger för att få ihop kedjan på rätt sätt.

1. Morgonvana: Vatten, juice och kaffe (i den ordningen)

2. Djur: Elefanter (har jag bara sett på cirkus och på Skansen)

3. Ost: Roquefort (en härlig fårost som jag alltid gillat)

4. Sällskapsspel: TP (Trivial Pursuit som väl alla känner till)

5. Dricker aldrig: Påskmust (och inte julmust heller)

6. Litterär figur: Ture Sventon

7. Njutbart: Nattsömn (Det finns väl inget mera njutbart än att sova gott)

8. Äter gärna: Nötter (extra förtjust är jag i paranötter)

9. Dans: Rock´n´roll (kunde jag en gång i tiden)

10. Beatles-hit: ”Let it bee” (en av alla klassiker)

11. Vid datorn: Episerver (som jag kämpar med för SPF:s räkning)

12. TV-serie:  Rederiet (som jag såg i repris för inte så länge sedan)

Dagens ordspråk:
En fattig saknar mycket, den girige allt.

Trevlig tisdag!

24 reaktioner till “Igår kom det / Selfie nr 7

  1. Så fick du med min slängande handstil också… Skönt att veta att det kommit fram! Här har vi grått och vått och verkliga snöberg som rasat ner från taken!

  2. Rederiet går i repris nu, jag har funderat på att titta! Kul att läsa din svarskedja. Ture Sventon är underbar. Och must dricker jag både till jul oc påsk. Annars aldrig läsk!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan, på måndag finns chans till nya selfies!

  3. Jag såg att vi båda valt elefant när det gäller djur. Jag förstår att du är väldigt datorkunnige i motsats till vad jag är. Tyvärr är jag nog lite lat, för jag ber Ulrika om hjälp så fort det strular. Kram

  4. Kul med dina svar, men äter du ingenting på morgonen, bara dricker?
    Paranötter är verkligen goda, men inte alltid så lätta att hitta, om det inte är till jul.
    Kram/Kicki

  5. Roligt med dina svar, sär som flera överensstämmer med mina tyckanden. Jag är också en ”kan själv” och sen jag blev ensam måste jag ju kunna själv, saknar min handyman.
    God tisdag! Kram!

  6. Grattis till den trevliga vinsten! Roligt när man har turen på sin sida.
    Ännu ett mycket bra ordspråk som jag tycker kan stämma väldigt väl. Tyvärr får man väl säga…

    Kram och god tisdag!

  7. Bra svar på veckans selfie. jag skall fylla i mina svar om en stund.
    Vi har haft regn och blåst hela dagen och det är inte kul. SPF:s hemsida är inte rolig att jobba med men jga har inte hand om den längre och det är skönt.
    Kramar från oss

  8. Lustigt att skriva kåserier på temat Funkia/hostor! Själv älskar jag dessa växter, har flera stycken med olika bladfärg.
    Och så en selfie igen…ja, jag kan nog inte låta bli den här gången heller! Så kul att läsa dina svar, man får veta lite mer om dig för varje gång!
    Ha det så bra, kram, Monica

  9. Trevligt med dessa ordselfies.. Hinner tyvärr inte vara med på alla utmaningar även om jag vill.
    Ha en fin kväll!
    Kram

  10. Det här fixade du som rinnande vatten. Skippar både vattnet och juicen och går direkt på kaffet, och njuter som du av god nattsömn.

Kommentarer är stängda.