Passa er för uSecurity đŸ‘ż

Jag fick ett telefonsamtal hÀromdagen frÄn ett okÀnt telefonnummer och eftersom jag satt och vÀntade pÄ ett samtal frÄn vÄrden svarade jag kvickt, innan jag hann se telefonnumret.

Det var inte frÄn vÄrdcentralen utan frÄn Increment Security Group. En man som hette Niclas pÄstod att jag hade ett avtal med dem om id-skydd och nyckelbrickor. Nu hade avtalet gÄtt ut och han undrade om jag ville förnya det. Han pÄstod sig inte vara nÄgon sÀljare, utan han skötte bara kundkontakterna.

NÀr jag sa att jag inte visste vad han pratade om, sa han att han skulle skicka ett sms och pÄ det sms:et skulle jag bara svara Ja, sÄ skulle han avsluta vad han pÄstod var ett gammalt avtal.


NÀr sms:et kom framgick det tydligt, att om jag svarar ja eller ok pÄ det, har jag tackat ja till ett nytt avtal som kommer att kosta mig 299:-/mÄn.
Det ena positiva i det hÀr Àr vÀl att det finns en Ängerblankett bifogad. AvsÀndare var Niclas pÄ uSecurity, som tydligen Àr detsamma som Increment Security.

NĂ€r jag ringde upp dem och frĂ„gade vad de hĂ„ller pĂ„ med svarade en mycket trevlig dam att hon inte alls kunde förstĂ„ varför Niclas gjort pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet. NĂ€r jag frĂ„gade efter honom jobbade han inte i dag, men hon skulle tala med honom. Hon var vĂ€ldigt tacksam för att jag hörde av mig. 😉

Jag har en bekant som gÄtt pÄ det hÀr och det kostade en slant att hÀva avtalet med de hÀr skojarna. LÀs vad man skriver om företaget pÄ Konsumentverkets hemsida! Egentligen skulle man vÀl polisanmÀla dem, men det lÀr inte vara lönt.

Ha en skön fredag!

12 reaktioner till “Passa er för uSecurity đŸ‘ż

  1. Jo polisanmÀl! Ju fler som gör det, ju större chans att det oseriösa företaget kollas upp.
    Tur att du Àr vaken i huvudet, det finns sÀkert mÄnga som inte Àr det.
    Kram

  2. Usch och fy för sÄdant lurendrejeri! Starkt av dig att klara dig ur en sÄdan situation! LÀste just ditt inlÀgg för Kenneth och vi sa bÄda, att Ingrid Àr tuff, hon lÄter inte lura sig! Men visst borde det polisanmÀlas!
    Tack för varningen! Numera svarar vi mycket sĂ€llan pĂ„ okĂ€nda tel. nummer, men ibland, just om man vĂ€ntar ett samtal, kan man ju rĂ„ka göra det…
    Ha en skön fredag, kram, Monica

    1. Jag har polisanmÀlt nÄgra gÄnger nÀr sÄnt hÀr har hÀnt, men det hÀnder ju ingenting, sÄ man tröttnar.
      Kram

  3. Usch vad trÄkigt med dessa lurendrejeri. Har klarat mej Ànnu men det kan hÀnda nÀr som helst. SÄ bra att du klarade dej.
    Kramar frÄn Minton och mej

  4. Riktigt obehagligt med de hÀr som ringer och pÄstÄr en massa saker och att m
    an ska svara pĂ„ deras mail – jag har ocksĂ„ rĂ„kat ut för dem! Jag avböjde sms, men det kom Ă€ndĂ„ … flera gĂ„nger
    Borde anmĂ€lt, men orkade inte liksom …
    Kram

  5. Det ringde ett Stockholmsnummer hÀromdagen och jag tÀnkte att det kanske var en bekant, som ibland hör av sig och som Àr lite krasslig, sÄ jag svarade. Inte dÄ. Det var en kvinna som talade ganska bruten engelska som ville prata om your computer. SÄ jag sade nej och tryckte bort. Irriterande.

  6. Om du orkar sÄ Àr det bra om du polisanmÀler. Vi behöver fÄ stopp pÄ dessa blufföretag som ringer och luras.

    Ha en fin fredagskvÀll!
    Kram

Kommentarer Àr stÀngda.