Jag valde fisken….

…. och tog mig en promenad ut till Hamnkaféet i lagom tid till lunch. Köttbullarna kan jag ha till en annan dag. Jag hade ju kunnat köra dit, men man ska ju röra på sig också och jag blir så glad när jag får medaljer och uppmuntrande tillrop från Fitbitgänget. Det har också varit riktigt behagligt väder i dag, för molnslöjorna har varit kvar hela dagen, så det blev ett typiskt svenskt lagomväder.
Maten var i alla fall god och det fanns mycket att titta på, för det var någon sorts aktivitet på Karlsöbåten. Besättningen var där och en massa ungdomar sprang omkring på båten. Jag fick aldrig klart för mig vad det rörde sig om.
Det enda tråkiga med min utflykt var att jag fick ont i vänster ben på hemvägen, både i höften och i knät. Jag har känt av det tidigare, men trodde att det var borta nu, men tydligen inte.

När jag kom till Rondo satte jag mig där i solskenet och vilade och då kom det två kvinnor och satte sig på bänken bredvid. Det visade sig att den ena jobbat på Åvallegården tillsammans med min mamma och att hon även varit där under den tid mamma bodde på hemmet. Det blev många glada skratt när vi påminde varandra om henne och hennes många roliga hyss och uttryck.

När jag kom hem var klockan nästan halvtvå och då tog jag bilen och åkte till Konsum och handlade på allvar för första gången på flera månader. Jag provade självscanningen också och det fungerade bra tycker jag. Det stod att det eventuellt skulle kunna bli en kontroll när man gjorde det första gången, men jag slank iväg med mina kassar utan att någon stoppade mig.

Nu är det dags för lite läsning och en kopp kaffe!

Trevlig fortsättning på dagen!

14 reaktioner till “Jag valde fisken….

  1. Det gjorde du rätt i, som tog en promenad, fick beröm och så en god lunch på det! Så trevligt att du träffade på någon, som känt din mamma! Jaså, hon var en sådan rolig människa, som hittade på hyss? Härligt och måste vara underbara minnen för dig!
    Sol och varmt här idag, det blev ingen promenad men ca 2 timmars trädgårdsarbete…
    Ha en skön kväll, kram, Monica

  2. Självscanning har vi inte i de butikerna jag bevistar, vare sig på coop eller ica men jag har hört att det ska vara riktigt smidigt där de har det.
    Synd att du fick ont där, hoppas det försvinner helt så småningom.

    Ha det fint nu.

    1. Det är ju smidigt med självscanning när man ska handla mycket i alla fall. Annars går det lika bra i den vanliga kassan.
      Det känns lite bättre i dag, men det känns. 😉

  3. Maten ser god ut.
    Du är verkligen så aktiv oh positiv, härligt.
    Hoppas höften och knät inte ger sig till känna på detta sätt igen.
    Trevlig onsdagseftermiddag!

  4. Jag brukar också försöka promenera så ofta jag kan. Inte bara mina vanliga turer med Abby. Och du hade ju fisken som mål. Och på hemvägen fick du det där slumpartade mötet med vänner/bekanta till din mamma. Glada skratt ska man aldrig missa. Kram!

Kommentarer är stängda.