Det blev ”Egenpanerad fisk” i dag också

Det är en jättefin dag i dag också och jag önskar att det vackra vädret skulle kunna hålla i sig någon dag till. I morgon ska vi ha ett möte med SPF i Sicklingsparken och då skulle det ju vara skönt med lite sol och värme, men det blir som det blir.

Bosse kom hit med flundror i morse och det var inga problem för honom att bli av med dem. Färsk fisk är det inte så många som tackar nej till och grannarna strömmade till och inte gjorde det mig något att jag åt fisk igår. Det kan man gärna göra flera gånger i veckan.

Jag tog så många flundror att det skulle räcka till lunch till Carina och Bosse också och så bestämde vi att de skulle komma hit till klockan tolv. Bosse rensar flundrorna, så det är bara att klippa bort fenorna och dra av skinnet och sedan är de färdiga för stekpannan. Jag panerar dem med grovt rågmjöl, salt och peppar och sen steker jag dem i en blandning av smör och olja.

Efter maten satt vi och pratade ett tag och sen drack vi  kaffe och nu har mina gäster åkt hem till Sicklings igen och jag har plockat undan disken, startat diskmaskinen och varit ute i soprummet med fiskrenset.

Jag känner av mitt vänstra ben i dag också när jag går, men jag har ingen värk och jag har sovit gott i natt. Det är nog bara att ta det lugnt och vila det lite så ska det nog gå över.

Dagens ordspråk:
Den som är för het på gröten kan lätt bränna sig.

Trevlig onsdag!

12 reaktioner till “Det blev ”Egenpanerad fisk” i dag också

  1. Här har vi också haft en jättefin dag. men jag ser på prognosen, att det ska bli betydligt kallare imorgon. Hoppas att ni får fint väder på ert möte i parken imorgon i alla fall!
    Så härligt att få nyfångad fisk och kul att dina grannar är på bettet när Bosse kommer!
    Hoppas att det snart känns bättre i ditt ben!
    Kramar, Monica

    1. Nu regnar det här, så jag misstänker att vårt var av dag inte blev helt bra. Men vi får ta det som det kommer. I värsta fall får vi ställa in.
      Kram

  2. Fick också nyfångad fisk en regnbåge som räcker till flera middagar. Så vi har njutit av god lunch båda. Hoppas du blir bra i ditt knä.
    Kramar från oss

  3. Hej Ingrid. Stort grattis i efterskott. Vilket trevligt reportage det var om dig i tidningen. Vad fint att du har färsk fisk på nära håll. det är ju så gott med flundror. Nu blev det väderomslag, det regnar nu ordentligt. Må gott // Charlotte

  4. Oh, fisk som är så gott, och nej, det tackar man inte nej till oavsett om man ätit fisk sju dagar innan eller inte.
    Gott gott.

    Skönt att du fick sova trots värken där, hoppas det försvinner helt snart.

    Ha det fint Ingrid.

Kommentarer är stängda.