Ansning

Det har varit en solig och fin torsdag, men med lite isiga vindarbyar då och då. På förmiddag hämtade jag gräsklipparen och ansade mina små gräsplättar både på framsida och baksidan och putsade efter med saxen.

Efter lunch har jag suttit ute och läst och nu börjar det bli dags för eftermiddagskaffe.

I dag är läget på coronafronten oförändrat jämfört med gårdagen. Jag har pratat med några av grannarna och det finns många sätt att hantera den här pesten. Allt från ren förtvivlan och rädsla till ett mer avslappnat tänkande; blir jag sjuk så blir jag, ungefär så går tongångarna. Själv har jag nu fått reda på att två släktingar på fastlandet insjuknat i covid-19. ♥ Måtte de bli friska och kunna återhämta sig. ♥

Dagens ordspråk:
När nöden är som störst är hjälpen som närmast. 

Ha en skön fortsättning på torsdagen!

19 reaktioner till “Ansning

  1. Lite trädgårdsarbete piggar upp. Har besökt lasarettet i Växjö och sen blev det ett besök på Plantagen.
    Kram

  2. Du håller så fint i din lilla trädgård! De vit-röda tulpanerna var ju helt underbara! Här har det också varit en solig, skön dag.
    Så tråkigt att några släktingar till dig fått covid-19, hoppas att de inte får det så svårt, man kan tydligen få det väldigt olika.
    Visst tar vi människor det här på olika sätt, men man kan ju bara att finna sig och vara försiktig.
    Kram till dig!
    Monica

    1. Det är så behändigt att ha så här lite. Man gör så mycket man har lust.
      Det kändes verkligen som om coronan och allvaret med den kom otäckt nära.
      Kram

  3. Det är nog väldigt olika hur man hanterar denna situation. Något rätt eller fel finns väl inte men jag tycker att alla ska följa gällande riktlinjer. Hoppas att det går bra för dina släktingar.

    Kram och god kväll!

    1. Visst är de randiga fina. Det är som polkagrisar. Ja, men kan bara hoppas på det bästa. ♥

  4. Då är det fint hos dig nu då … härliga tulpaner!
    Läget verkar fortfarande bra på din ö … hoppas det förblir så och att dina släktingar på fastlandet kryar på sig.
    Kram

  5. Så tråkigt med dina släktingar. Hoppas det går bra för dem.
    Fina tulpaner! Saknar mina i kolonin, men det blir nog bara någon enstaka resa upp under sommaren. Hade tänkt åka upp varannan vecka, men i dessa tider blir det inte så.
    Kram

    1. Det ser illa ut för en av dem, som fått flytta till IVA. Jag känner mig väldigt nedslagen och ledsen. Kram

  6. Så fina tulpaner, effektfullt med vallmons blad runt de polkagrisrandiga.
    Du håller så fint i din täppa. Jag blir så frustrerad av att inte orka göra så mycket som jag önskar i min egen trädgård.
    Hoppas de tillfrisknar snart, dina släktingar.
    Det går ganska bra för oss att stå ut med coronaeländet, men jag upprörs över människor som inte kan göra det enklaste, alltså hålla avstånd till andra människor.
    Eventuellt har Gabriella fått viruset. Hon ska bli provtagen idag, så i morgon får vi veta om det är Covid-19 som hon är drabbad av.
    Kram/KIcki

    1. Men du åker ännu och handlar själv? Kan du inte få någon som gör det åt dig, så att du slipper utsätta dig för smittorisk i onödan. Här vågar man inte visa sig i affärerna.
      Jag hoppas verkligen att det går bra för Gabriella. Den ena av mina släktingar har fått flytta till IVA.
      Kram

  7. Vad fint du har det. De randiga tulpanerna tycker jag är exotiskt tuffa.
    De kyliga vindarna får vi se upp med. Svårt som alltid att klä sig rätt vid den här tiden på året.
    Sorgligt med dina släktingar. Det är en otrygg vardag vi hamnat i. Samtidigt känns det fortfarande så overkligt. Jag läser GT varje morgon och tillsammans ser vi en sammanfattning på kvällen. Samtidigt månar jag om nära och kära. Naturen känns som ett viktigt andningshål. Vad fint det var på Klintberget när vi var där i måndags för att njuta av bokskogen och medhavd fikakorg. Konstigt att vi endast träffade på en man och en hund.
    Kram Bosse

    1. Jag var på Klinteberget för några veckor sedan och då var det fullt av folk, trots att det var en vanlig vardag.
      Kram

Kommentarer är stängda.