Söndagsjakt

Det blev verkligen en fin söndag med ett härligt väder. På förmiddagen satt jag ute på terrassen och läste ett tag och efter lunch gick jag ut på en promenad. Den här gången iklädd en tunn vårjacka och det passade ganska bra, för den behövdes minsann i blåsten, men bitvis fick jag ta av den och bära den i handen.

Jag tog samma kurs som i lördags och i dag kände jag inte av ryggen alls och det gick rätt lätt att gå, så jag svängde av norrut när jag kom till Norra Kustvägen och satte kurs mot Warfsholmen. En bit ner på Warfsholmsvägen hade jag för mig att det skulle finnas en checkpoint och den hittade jag ganska enkelt.

Sen fortsatte jag vägen fram till pensionatet och kunde konstatera att det var liv och rörelse där med bilar på parkeringen och folk som promenerade omkring längs stranden. Restauranger har det kärvt nu och man får verkligen hoppas att de nya ägarna orkar driva anläggningen vidare trots pandemin.

Warfsholms pensionat sett från hamnen
Ute på hamnen finns det också en checkpoint, så nu har jag hittat 7 st (av 13).

Hemvägen från hamnen kändes lite lång och jobbig, för det var en hemsk motvind, men hem kom jag och då var det jätteskönt att få sätta sig ner på framsidan med en kopp kaffe.

I dag ska köra till Visby för ett besök hos tandläkaren. Jag ringde och bad om en årskontroll inför den nya behandlingen jag ska få för min osteoporos. Om inte tandläkaren misshandlar mig alltför mycket ska jag försöka göra ett besök i Botaniska trädgården innan jag åker hem, för nu är det länge sedan jag var där. Jag vill ju se om magnolian blommar. Det är ett fantastiskt soligt och fint väder i dag och det lär ska bli rena sommartemperaturer fram på dagen , så det är lite försmädligt att jag inte kan vara hemma och njuta av det, men man kan väl knappast ringa återbud för att solen skiner.

Dagens ordspråk:
Det är lättare att förlora en vän än att vinna en.

Glad måndag!

11 reaktioner till “Söndagsjakt

  1. Söndagen bjöd verkligen på ett alldeles fantastiskt väder. När vi var i Örkelljunga så hade vi hela 18 grader! Inte illa 😀
    Grattis till dina upphittade checkpoints och lycka till hos tandläkaren.

    Kram och glad måndag!

  2. Fint att du kom iväg, fantastiska vyer där, perfekt för njutning ju.
    Ett stort lycka till med ditt tandläkarbesök, hoppas du kommer iväg till Botaniska också.
    Längesedan jag var på våran botaniska trädgård här i stan, minns att det var en speciell känsla att gå där, minns speciellt den långa backen där inne, jag var helt slut efteråt som jag minns det. 😉

    SV: Ja, tiderna förändras, både till det bättre och till det sämre beroende på vad det handlar om.

    Ha en fin måndag nu.

    1. Jag gillar verkligen vår Botaniska trädgård och besöker den i stort sett alla årstider.
      Det ordnade sig bra hos tandläkaren och jag kom iväg till ”Bota” också.

  3. Jag var ju också på jakt på söndagen, med för tjock jacka… Era checkpoints är inte de lättaste att hitta. Hoppas finska orienteringsförbundet skulle överta idén, Skulle vara roligt med möjligheter att hålla på en längre tid, på ett större område. Byns fågelholkar publiceras söndag och torsdag kväll, tas bort vid april månads slut. En bra början ändå!

  4. Verkligen skönt väder i helgen! Hoppas det gick bra hos tandläkaren – och hoppas du orkade med en tur till Botaniska också!
    Kram!

  5. Så skönt det låter med din promenad! Vi har också haft ett strålande väder, men jag har inte varit ute så mycket på grund av min yrsel.
    Tandläkaren (+ en massa andra) ska jag också beställa tid hos när jag fått min andra spruta, det får vänta tills dess.
    Ha det så skönt i din lilla täppa, kram, Monica

    1. Så tråkigt att du har såna besvär med yrsel. Har du sökt för det? Min granne ovanpå har en kompis här och han fick så svåra yrselattacker så de sökte på akuten. Han hade virus på balansnerven. Efter fyra dagar på sjukhus är han hemma nu igen.
      Kram

      1. Jag har legat inne på sjukhus 2006 för förmodad stroke, som visade sig vara virus på balansnerven, s.k. vestibularis neurit. Kan ev. vara det som kommer igen, men det finns ingenting att göra mer än träna…
        Kram och tack för omtanken!
        Monica

Kommentarer är stängda.