Glad måndag 14 september

Bloggvännen Carita tycker att måndagarna behöver förgyllas lite. Fast jag vet inte om jag tycker att måndagarna är speciellt tråkiga? Nu är de flesta dagar sig lika och förr gick jag till jobbet med glädje, men här kommer i alla fall en bild som är lite hoppingivande.

Rondo börjar med filmvisningar igen. Det känns som ett tecken på att tillvaron så sakteliga börjar återgå till det normala.

Det är mulet och väldigt grått i dag, men SMHI spår sol och 22º i eftermiddag. Jag har inga speciella planer för dagen, inte mer än att jag har tagit ut en burk med köttfärs ur frysen och ska försöka förädla den till något gott till lunchen. En vända med dammsugaren nu på förmiddagen skulle nog inte heller skada, för bakar man kärleksmums och är frikostig med kokosflingorna, har man spår efter kakorna överallt sen. 😉 Jag såg en liten hög under soffbordet igår kväll.

Dagens ordspråk:
Inget är så väl lappat, att det inte vore bättre helt.

Glad måndag!

20 reaktioner till “Glad måndag 14 september

  1. Hoppas du får en riktigt glad måndag. Själv behöver jag vila efter igår. Sen ska det pluggas inför studiedag på zoom på onsdag. Min son åkte tidigt i morse, innan jag vaknade.
    Kram

  2. Vilken härlig inställning du har Ingrid och vad fint du tar hand om ”vardagen” även om dagarna inte skiljer ut sig speciellt längre. Jag gillar också måndagar eftersom de är början på veckan och början kan bli början på nya tag. Kram 🤗

  3. Själv känner jag i dagsläget ingen längtan efter att gå på bio men visst är det ett tecken på en lite normalare tillvaro.

    Glad måndag till dig!

  4. Det låter ju lovande, att livet sakta men säkert återgår till det normala! Men fortsatt försiktighet gäller ju än ett tag. Jag ser fortfarande fram emot vaccinet, det kommer att innebära en stor skillnad, tror jag.
    Här har vi strålande sol, nästan ingen vind och 22 grader idag – så skönt!
    Ha en fortsatt fin måndag, kram, Monica

    1. Nu på sen eftermiddag har molnen dragit bort och det är sol. Jag var en vända på Konsum på em och då var det ännu alldeles mulet.
      Kram

  5. Det är klart det är en fin måndag, första vardagen i veckan 😀 och här skiner solen nu så den spricker.
    Kul att bion drar igång, då blir det nog rätt hål 😀
    Kram!

  6. Alla små tecken på att det finns något ”normalt” är efterlängtade. Förr älskade jag att gå på bio. Nu har jag blivit så bekväm och tiden mellan filmpremiär och möjlighet att se hemma har minskat kraftigt. Förr tog det flera veckor innan en biofilm nådde Halmstads biografer.
    Spår efter ”lek i köket” kommer snabbt.
    I morse cyklade jag med bara armar. I kväll åt vi kvällsmat i sol på balkongen. Bäst att njuta när möjligheten dukas fram helt gratis.
    Åtta sommarpratare har jag lyssnat på nu. Intressant var och en på sitt sätt. Jag har valt ut 15-16 stycken.
    Kram, Bosse

  7. Det låter ju hoppingivande med att bion öppnar igen. Lite normalt, fast än dröjer det väl innan allt är som ”vanligt”, kan jag tänka mig.
    Det låter som du har bra väder på Gotland, varmare än vi har här, men mitten på september är det och då kan kyliga vindar komma farande.
    Bra ordspråk.
    Kram och trevlig tisdag.

Kommentarer är stängda.