Dan före dan

All ev uppvaktning undanbedes, har jag ju annonserat om, men trots det har jag blivit firad på alla sätt och vis i dag.  I förmiddags kom Krister och Thomas och hämtade mig strax för elva. De hade utlovat en utflykt till södra Gotland och lunch på Holmhällar. I morgon, på min egentliga dag, jobbar de ju och det går ju precis lika bra att fira en dag i förväg.

Solen sken och även om det var lite småkyligt i luften såg det ut att bli en fin dag. När vi väl var framme tog vi en promenad ner till stranden innan vi gick och beställde mat.

Det var massor av folk vid restaurangen, men allt var ordnat väldigt bra och betryggande coronaanpassat och maten smakade alldeles utmärkt. Vi satt där ganska länge och sedan började vi åka hemåt. När vi närmade oss Stenstugu undrade Thomas om vi skulle svänga in där och hälsa och när vi kom närmare, fick jag se att flaggan var hissad och att det var dekorerat med ballonger både här och där på staketet. Det var ännu mera firande på gång!

Jag blev mottagen med sång och gitarrspel och i salen var det  uppdukat med ett helt fantastiskt kaffebord med kakor,  tårta och bubbel och stora korgar med presenter och ute på vägen tutade den ena bilen efter den andra.

Jag fick gott att dricka, gott att äta och gott att använda i badrummet, lotter, ett halsband, presentkort, ett aktivitetsarmband (där får jag lite att pyssla med minsann) och så en vacker blombukett.

Tack mina underbara barn, barnbarn och systrar! Vilken dag det blev!

Nu ser jag med spänning fram mot morgondagen!

42 reaktioner till “Dan före dan

  1. Vilken toppendag. Grattis så här några timmar i förskott. Hoppas morgondagen blir bra.
    Kram från Laila

  2. Stort GRATTIS en dag i förväg! Vilken dag du fick, bättre kan det ju inte bli! Alla barn och barnbarn, god mat, gott att dricka och så presenter, ja för att inte vilja bli firad, så var det en hel del! Så härligt!
    Stor grattiskram, Monica

  3. Visst är det trevligt att bli överraskad! Jag väntar ännu, men eftersom jag varken har barn eller nära släktingar (syskonbarnen som inte är ”firare” 450 kilometer härifrån) så har det inte blivit några överraskningar. Och blir knappast heller. Så ta vara på allt som ordnas för dig! Och GRATTIS härifrån!

  4. Grattis i förskott!
    Vilken fin dag du fick. Hade ju tänkt komma och överraska dig imorgon, men så kom ju den förbaskade pandemin. Men vänta du bara…
    Kram

  5. Grattis här med. Vilka trevliga överraskningar du blev bjuden på, en dag för tidigt. Den där rödspättan kan jag nästan känna smaken på. Vi har inte varit nere vid det fiskeläget ännu (Holms). Tänkte komma cyklande in där någon dag nästa år.
    Hoppas du får en lika trevlig dag idag. Vem vet. De tutar kanske för dig idag med.
    Kram Bosse

  6. NU är det rätt dag! Stort GRATTIS till dig Ingrid! Du är verkligen värd att firas av alla! Önskar dig en fantastisk dag!
    Kram

  7. Vilken härlig oväntad dag du fick. Grattis till dig och hoppas att du får mer äventyrlighetet idag. Här har älgjakten börjat idag så det gäller att hålla sig hemma och inte drälla runt i skogen och plocka bär.

  8. Så härligt att bli så grattad av barn och barnbarn!
    Firandet fortsätter nog, eftersom dagen D är idag.
    Grattiskramar från mig och Berra! Det var så gott att höra din pigga röst när jag ringde idag.

  9. Underbara barn och barnbarn du har! Du är verkligen uppskattad- måste kännas skönt för dig att veta.
    Kul header du har – påminner mig om somrarna med yngsta dottern och barnbarnen på Öland, som nu är ett minne blott.
    Stor födelsedagskram från Ingrid

Kommentarer är stängda.