Domedagen för Gotland….

…kallade tv4 den här fredagen i dagens Nyhetsmorgon, men det blev ett antiklimax, för folkhälsomyndigheten kom inte med det utlovade beskedet. Nu får vi avvakta tills nästa vecka, för att få veta om besöksnäringen går att rädda eller inte.

IMAG6817

När det gäller spridningen av corona rapporterar Region Gotland följande, publicerat 2020-05-29 14:20

TG-Laeger-28Dagens rapport visar att 2 nya fall av coronavirusinfektion har konstaterats, vilket innebär att totalt 72 personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19 på Gotland.

En person med sjukdomen covid-19 vårdas på Visby lasarett, men är inte i behov av intensivvård. Sex personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit på Gotland sedan i mars 2020.

Trevlig fortsättning på dagen!

14 reaktioner till “Domedagen för Gotland….

  1. Vi får hålla tummarna för att besöksnäringen går att rädda på något sätt. Restriktionerna börjar ju lätta, så vem vet?
    Sol och jättevarmt här idag!
    Ha en skön fredagseftermiddag och kväll!
    Kram, Monica

    1. Det blir spännande att se vad de säger nästa vecka. Sol, men blåsigt och inte speciellt varmt.
      I kväll ser vi på Let´s dance!
      Kram

  2. Det är för sorgligt alltihop! Vi vet att besöksnäringen är viktig på våra öar men samtidigt har vi fått de första fallen i vår kommun. Under förra helgen var det helt sanslöst med folk här och hela veckorna har vi långväga husbilar precis överallt. Snart vågar vi inte gå utanför grinden.

    1. Här har vi i alla fall färjorna som gör att det går att sätta stopp om det skulle bli för illa.
      Jag håller mig isolerad.
      Glad Pingst!

  3. Igår hann jag inte titta på Lets Dance, så jag försöker undvika alla kommentarer om hur det gick, Jag spelade nämligen in det hela och ska se det ikväll…..
    Vad gäller Telia har vi mer eller mindre gett upp – och idag har vi inte haft några problem. Konstigt!? Kan det bero på att jag skrivit till 5 ställen, vi har ringt ett antal gånger och så har vi alltså haft två gubbs här tre gånger. Dom kan ske har börjat begripa att dom, Telia, måste göra nåt någon annanstans än här. Man kan ju hoppas….. 🙂
    KRAM/Susie

    1. Då ska jag inte skvallra!
      Jag hoppas verkligen att era teliaproblem löser sig. Kram och Glad Pingst!

  4. Det ska bli intressant att se vad de kommer fram till. Sedan är det ju upp till var och en att tolka beskedet…

    Kram och glad pingst!

  5. Hoppas det blir bra där med allt, fattar inte, eller vill inte fatta kanske, varför de hela tiden skjuter fram besluten.
    Hur som helst, hoppas det går åt rätt håll med allt nu, turismen är ju viktig för hela vårt land.

    Ha det bäst nu.

    1. Vi får väl se vad de hittar på nästa vecka, men jag tror inte att det blir några positiva besked.
      Glad Pingst!

Kommentarer är stängda.