Läget 5 maj

Det har varit en tisdag med växlande väder och ganska kyligt och det har kommit en och annan liten regnskur, men nu mot eftermiddagen har det klarnat upp lite. Jag gjorde ett försök att sitta ute och läsa, men det var inte skönt, så jag gick in igen. Boken, En teodlares hustru, skriven av Dinah Jefferies är bra så jag blev sittande i soffan med den ändå tills det var dags att sätta på tv:n.

IMAG1283_BURST004
Någon promenad blev det inte i dag, så fotot av den här vackra svanen är från i söndags

Jag var inneRegion Gotlands hemsida som vanligt vid 3-tiden, för att kolla läget på coronafronten och det var ingen speciellt munter läsning, men det är i alla fall inte några nya dödsfall och det får man ju vara tacksam över.

Publicerat 2020-05-05 14:54

TG-Laeger-28Dagens rapport visar att ytterligare 6 personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 57 personer är konstaterat smittade på Gotland.

Tre personer vårdas i dagsläget på Visby lasarett, varav en på intensivvårdsavdelning. Tre personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit på Gotland sedan i mars 2020.

Dagens ordspråk:
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. 

Trevlig tisdagskväll!

18 reaktioner till “Läget 5 maj

  1. Samma väder här. Vacker bild på svanen.
    Kramar från Minton och mej

  2. Den boken är verkligen bra!
    Vill man ha munter läsning så är det klokt att undvika nyheterna 😉

    Kram och god kväll!

    1. Jag orkar nästan inte med nyheterna längre, men jag brukar se dem kl 18.00. Då blir inte pinan så långvarig. Kram

  3. Här blev det sol lagom till kvällstét, så jag kunde hämta veckans varor i sol ändå. Svanen är vacker, de är ganska stora när de kommer upp på land.

  4. Svanar är vackra men kan också vara ilskna.
    Här har jag haft soligt hela dagen. I lä var det gott, annars lite kyligt, inte mer än högst 12 grader.
    Kram!

    1. Jag minns när jag var barn och vi var och badade på Björkhaga och precis där man skulle gå i låg det en arg svan och fräste åt oss…..
      Kram

  5. Lite grått och kallt här idag också, men inget regn, så det blev en promenad för mig.
    Man känner sig ju så nöjd med sig själv när man har tagit sig i kragen och gått ut…
    Ha en skön kväll, kram, Monica

    1. När jag nu har suttit flera timmar framför tv:n ångrar jag mig verkligen att jag inte gick ut en stund. Sämre väder var det inte än att jag kunde tagit mig en Klinterunda åtminstone…
      kram

  6. Så mysigt det är när man förlorar sig i en bra bok. Det är något av det bästa jag vet!
    En skön avkoppling att ”gå in i en annan värld” och slippa den som inte är så bra i den här världen! Jag tänker förstås främst på alla rapporter om Corona. Men faktum är ju att det finns lite ljusglimtar, beträffande det också. Och så har vi naturen – underbara naturen!
    Var rädd om dig Ingrid!
    Kram Nilla

    1. Ja, det är härligt att vi har naturen och att vi får gå ut och njuta av den. Det är tur att det är vår och en sommar som väntar. Sen får vi se vad som händer, Kram ♥

  7. Under den trista gårdagen fick inte jag nåt speciellt mycket gjort, så idag när det tydligen ska vara så här fint hela dagen måste jag ta tag i en hel del. Men blir det bara lite varmare så ska jag rusa ut….. 🙂
    Och du kan säkert sitta ute och läsa och njuta lite senare – om det är nåt kvar av boken!? 🙂 🙂
    KRAM/Susie

    1. Jag har minsann redan suttit ute och druckit mitt morgonkaffe och det är sååååå skönt!
      Kram

  8. Vacker svan på din söndagsbild.
    Jag hade hoppats på att ni hade fått bukt på viruset på Gotland. Vi får bara hoppas att det snart går åt rätt håll.
    Hoppas det blir en fin dag för dig idag!

Kommentarer är stängda.