Selfie nr 8

Jag tycker inte att det blev så mycket av Franklin här på Gotland. Visst blåser det, men snötäcket blev måttligt, men det är säkert tillräckligt för att det ska bli halt. Hoppas att det töar bort snart.

I stället för att gå ut i halkan tar jag tag i en ny omgång av Klimakteriehäxans roliga utmaning En Selfie i ord och svaren man lämnar ska bilda en kedja i vilket sista bokstaven i svar 1 ska vara första bokstaven i svar 2 o s v. Det är en trevlig och ganska knepig utmaning, där man får tänka till både en och två gånger för att få ihop kedjan på rätt sätt.

Selfie nr 8

1. Min bästa sida: Empatisk (jag försöker se människors goda sida)

2. Livekonsert: Kalle Moreaus (och Orsa Spelmän med Hanna Hedlund på Visby Strand 21 november 2010. Jag har för mig att Åke fick biljetterna i Farsdagspresent)

3. I kylen: Smör

4. Choklad: Rocher (härliga chokladkulor)

5. Film: Robin Hood

6. Vill besöka igen: Dannenberg ( i Tyskland, dit vi åkte med jobbet 1991)

7. Vanlig present: Guldkors (en vanlig och lämplig present till en konfirmand)

8. Tidsfördriv: Surfande (inte i vattnet utan på datorn eller mobilen)

9. Bok jag rekommenderar: Eldhärjad (av Tamara McKinley, romantisk och dramatisk)

10. Blomma: Doftranka (Mammas gamla doftranka, som jag köpte till henne 1997 ”lever” ännu , nu hos Eva och jag har två nya små bebisar på gång)

11. Material: Asbest (ska man inte använda, trots att det i grunden är ett utmärkt material)

12. Så lär jag mig nya saker: Tittar och lyssnar och försöker förstå!

Nu ska jag gå och ta vara på gårdagens tvätt och sen är det snart dags för lunch. En bit lax med spenatstuvning till, tror jag det ska bli i dag och jag har ett gott Ingrid Marie-äpplen kvar som jag kan ha till efterrätt. Det blir nog bra!

Dagens ordspråk:
Det är fel att göra fel, men det är värre att förneka misstag.

Trevlig tisdag!

26 reaktioner till “Selfie nr 8

  1. Jag hade kunnat använda många av dina svar, men då hade jag inte fått något flyt med bokstäverna. Jag gillar också att surfa på ditt sätt. Man lär sig mycket på det viset….och slipper bli blöt. Kram

  2. Så trevligt att läsa dina svar och jag känner igen mig i en del av dem. Så fint att doftrankan finns kvar och dessutom ger upphov till nya plantor. Ett fint minne.
    Ett väldigt klokt ordspråk i dag tycker jag.
    Önskar dig en fin tisdag!

    Kram

  3. Som vanligt trevligt att läsa dina svar, jag kunde svarat detsamma på flera stycken. Men det ska jag försöka att inte göra, när jag gör min selfie, för det ska jag göra den här gången också, det är ju så kul!
    Sol, 6 grader varmt och bara svag vind här idag, så det blev en skön promenad!
    Ha en fortsatt fin tisdag, kram, Monica

    1. Visst är det roligt att försöka få till svaren på rätt sätt. Riktigt knepigt ibland.
      Här har vi ett par minusgrader, så snön som kom i natt ligger kvar. Kram

  4. Trevliga svar! Ja, många skriver Titta, lyssna och lära. Visst är det så och ibland får det ta sin tid.
    Gott med lax och spenat!
    Ordspråket är väldigt sant, jag förstod skillnaden i det.
    Trevlig dag, kram!

  5. Du har också lyckats med bra svar.
    Har kört fast på konserten och present som jag inte köper. Får sätta mej och tänka.
    Kramar från oss

  6. Jag tror jag har läst alla Tamara McKinleys romaner, lättlästa och bra! Det såg pittoreskt ut i Dannenberg. När jag bilade genom Tyskland insåg jag hur många mysiga småstäder det fanns bara man åkte av autobahn.

    1. Dannenberg var en liten mysig stad och den ligger precis vid gränsen mot fd Östtyskland. Vi var ju där 1991, precis när muren fallit och vi var även inne på östtyska sidan och där var det allt annat än mysigt. Så grått och fult och armodigt. Det vore spännande att se hur det utvecklats där på de nästan 30 åren som gått sedan dess.

  7. Nej använd inte asbest säjer jag – vi fick abestsanera när vi hade vattenläcka i ett badrum, det var inte gratis … För varje selfie jag kollar blir jag mer och mer godissugen. Som när du drar till med Rocher-kulor! Surfande kan verkligen dra hur mycket tid som helst om man inte passar sig. Tack för att du gav oss en selfie!

    1. Likadant var det för sonen när han skulle byta tak. Det gamla var det asbest i. Tack till dig som roar oss på det här sättet! ♥

  8. Som alltid såå roligt att läsa svaren hos dig och andra! Jag har läst flera av Tamara McKinleys böcker … gillar dem!
    Härligt med doftrankan som fortlever i generationer!
    Snö här nu på morgonen – inte kul!
    Ha en bra onsdag!
    Kram

  9. Trevligt att läsa dina svar. Läste förresten att ni har vår på Gotland. Metrologisk vår alltså. Här, i Jönköping, har det kommit ett rejält lass med snö under natten.
    Ha en fin onsdag!
    Kram

  10. Vilken tur att ni klarade er undan det värsta. Jag tänkte på dig när jag såg väderlekstjänsten. Här har det varit fint väder i ett par dagar och bara runt 10 grader kallt. Klurig grej du håller på med. Nu har ni väl snart vår. Direktflyg till Mallorca . Då kan du väl ge dig av dit enkelt och lätt men det lär väl inte finnas några biljetter för alla vill väl iväg. Som du förstår är det inte bara pengar som gör det besvärligt. Det blir dubbelt så dyrt för jag måste till arlanda först och inte vill jag ta bilen och åka tåg vet man inte hur det går. I så fall ska man ligga över på arlanda för att hinna med och det kostar ju massor. Dessutom har jag inget sällskap heller så hindren är alldeles för många tyvärr.

  11. Jag måste kolla om jag lyssnat på den boken. Tamara McKinley känner jag i.a.f. till.
    Kram/Kicki

  12. Trevligt att läsa dina svar och jag kunde känna igen mig i flera av dem. (Även om de inte riktigt passade helt in i mina men stämmer ändå.)
    Tack för fint boktips. Finns nu på min läselista.

Kommentarer är stängda.