Nu är trean bokad

Jag tog mig en söndagspromenad efter lunch, precis som jag planerat, men det blev inte så långt, utan bara en vanlig Klinterunda. Det var tur att jag gjorde det i alla fall, för i dag är det regn och rusk igen. Jag som hade så storstilade planer på gräsklippning och lite annat utejobb! Nu får jag försöka ställa om till något annat – Fortsätta städa köket i kanske och så behöver jag åka och handla. Jag ska nog lyckas sysselsätta mig!

När jag kom hem var det kaffedags och sen satt jag och tittade på sista avsnittet av Saknad inte glömd och några avsnitt av Rederiet, tills det var dags för lite kvällsmat innan jag gick iväg till Rondo för att se på Daniel Craigs sista insats som agent 007. Vad ska man säga om den då? Filmen var spännande, men det var nästan lite vemodigt att se den åldrade och lite slitna Daniel Craigs avskedsföreställning. Filmen var lång och höll på i nästan tre timmarna, men tiden gick förvånansvärt fort. Och det var tur att jag hade plockat ur hörisarna innan jag gick dit, för dem fanns det absolut inget behov av. Jag hoppade till flera gånger i alla fall, när det smällde, dånade och exploderade som värst.

I dag lyckades jag boka in en vaccinationstid för spruta nr 3. Jag hade hoppats att få den här i Klintehamn, men där är det stängt nu, så jag fick välja mellan ICA Maxi Arena och Hemse vårdcentral och valde givetvis Hemse. Det känns bra att få en tredje spruta, särskilt med tanke på att det snart är åtta månader sedan jag fick nr 2.

Dagens ordspråk:
Man ska inte elda för kråkorna.

Glad måndag!

19 reaktioner till “Nu är trean bokad

  1. Det blir bra med en tredje. Min Sarah har fått sin tredje också. Tiden går och det är fem månader sen min andra. Men jag får nog vänta ett tag.
    Vackra bilder!
    Glad måndagskram!

  2. Regn och rusk, då är det inte skönt ute. Vi har ett blåsigt väder här och i natt var det regn, men just nu uppehåll.
    Visst är det så, det finns alltid något att sysselsätta sig med om man vill, orkar och kan.
    Vilken fin Biblioteksskylt.
    Fick du inte kallelse för tredje sprutan?
    Kanske jag också måste ta en tredje dos, eftersom jag är en 80-plussare.
    Trevlig måndag.
    Kram!

    1. Nej, här får vi inga kallelser utan får boka själva. Är man över 80 år och det har gått 6 månander sedan man fick spruta 2 rekommenderar de en tredje.
      Kram

  3. Här blev det ingen söndagspromenad, det blev lite trädgårdsarbete istället, det är ju också motion! Ser det fina vildvinet på din bild – vårt har nästan tappat alla sina blad trots att vi har inte haft någon frostnatt.
    Så bra, att du har fått tid för tredje sprutan! Vi fyller ju inte 80 förrän nästa år, så vi får väl vänta. Vi fick andra sprutan den 14:e maj, så 14 nov skulle vi kunna ta den tredje men vi får vänta och se.
    Jag har skrivit en vänförfrågan till dig på Facebook; har lyckats bli av med de flesta av mina vänner. Ifall du undrar, för vi var ju vänner…
    Ha en fin måndag, kram, Monica

    1. Så bra att du sa till om facebook, för då vet jag att det är ok att svara ja på din förfrågan. Ibland blir man lite fundersam när det kommer förfrågning från gamla vänner.
      Kram

  4. Den filmen vill jag se men tre timmar är lång tid. Är det en bra film så går tiden snabbt ändå.
    Så skönt att trean är bokad för antikropparna verkar försvinna snabbare än vad man trodde.

    Kram och glad måndag!

  5. Jag vill också ha en tredje. Det är mer än 8 månader sedan jag fick min andra. Men i nuläget anser man inte att IVA-personal kan utgöra riskgrupp. Trots att vi jobbar nära både smittade och osmittade patienter. Dessutom är jag både astmatiker och ganska gammal. Men, men man får acceptera att det är som det är. Det är gott om vaccin, men man kan ju inte komma överens om ifall det är någon nytta med en tredje spruta eller inte. Suck!

    Visst var det en annorlunda James Bond-film. Lite sorglig. Vi får väl se hur nästa blir, med en ny 007.

    Ha det gott!
    Kram

    1. Jag håller med dig om att filmen var lite sorglig på gränsen till sentimental mitt i alla action. Jag tycker att det roligaste avsnittet var det när Bond och den där kvinnlig agenten gick loss på en tillställning på Kuba. Där gick det undan minsann!
      Kram

  6. Vilken fantastiskt vacker husgavel du hittade!
    Så bra att du fått en tid för tredje dosen.
    Ha en fin kväll!
    Kram

  7. Undrar hur man gör här för att få en tredje spruta, det var sju månader sen vi fick nr 2 eftersom maken är extra prioriterad och då hängde jag med på det.

  8. Här är det väldigt tyst om tredje dosen, så jag får nog själv ringa och höra hur det blir. Sista Bondfamiljen har jag inte sett än, men det får väl bli nu i vinter när allt lugnat ner sig med utomhusjobb. Kram

  9. Jag ska ringa och höra efter om Berra och jag också kan få en tredje dos.
    Jag trodde tobaksblomman var ettårig, så kul att den tränger sig upp ur trottoaren.
    Pampig vinranka på husgaveln.
    Ha en bra dag!
    Jag har just bakat och ska testa en bulle till försenat 11-kaffe.
    Kram/Kicki

    1. Tobaksplantan har stått där i flera år nu, men huruvida det är samma planta, eller om den kommer igen genom att några frön grott ska jag låta var osagt.
      Kram

Kommentarer är stängda.