Oförrättade ärenden

Jag kom upp ganska tidigt den här söndagen och kunde konstatera att det ”bara” var 20º ute, så kvickt öppnade jag fönster och vädringsluckor för att få inte lite frisk luft och det var rätt tänkt, för bara någon timme senare var det 26º igen.

Jag tog det med ro och satt länge vid köksbordet med min kaffekopp och GA:s kryss, som det inte blivit av att lösa igår och sen på förmiddagen satt jag ute och lästa färdigt Babben Larssons bok. Det har inte blivit så mycket läsning nu. Jag är periodare!

I dag skulle jag gå och uppvakta en 90-åring för SPF:s räkning så jag räknade inte med att lyssna på Sommar i P1, men jag hörde början i alla fall och Mikael Dolsten, forskningschef på Pfizer, var riktigt intressant och han spelade bra musik också. Få se om jag kanske rent av lyssnar på honom i efterhand.

Jag snyggade i alla fall till mig efter lunch och marscherade iväg. Det var varmt, men uthärdligt i alla fall, men det blev ett oförrättat ärende för 90åringen var inte hemma, hon hade tydligen smitit iväg någonstans, så jag fick lägga presenten i hennes brevlåda (det var alltså inga blommor).

Donnersgatan

Det var snopet, men då fortsatte jag ner till samhället och tänkte gå och titta i den nya remarketbutiken som öppnat i gamla ICA. Jag skulle ha gjort det flera gånger, men det har inte blivit av. Visst är det bra med återvinning och sådan butiker har vi gott om i Klintehamn, men jag skulle hellre vilja ha en ordentligt klädaffär, en skoaffär och någonstans att köpa elektronik. Givetvis var den här butiken inte öppen på en söndag. Det var också snopet och så blev det ett oförrättat ärende till!

En hel vägg med de vackraste röda rosor på Donnersgatan
Någon har ställt ifrån sig en pall vid vägkanten på ett ställe på Åbrogatan

Några tips: Jag har sett en isländsk serie på SvtPlay som heter The Minister. Den handlar om en isländska politiker med stora visioner, som får partiets och folket förtroende och blir premiärminister. Men så småningom blir hans visioner allt mer extrema och det visar sig att han är bipolär.

På Netflix har jag sett en film som heter Duisburg och den handlar om massakern i Duisburg i Tyskland i augusti 2007 där maffian begick en brutal massaker på sex unga italienska män. I filmen är det en italiensk och en tysk polis som samarbetar och lyckas ta gärningsmännen. Mycket bra film!

Dagens ordspråk:
Man kan sola sig en hel dag i en varm tanke.

Trevlig fortsättning på söndagen!

8 reaktioner till “Oförrättade ärenden

  1. Trist att 90-åringen inte var hemma! Sekun hand och återvinning har det blivit lite för mycket av tycker jag. Förstår att du vill ha lite andra affärer.
    Dagen går mot sitt slut. Ha en bra avslutning på dagen och en god natt!
    Kram

  2. Så förargligt med två oförrättade ärenden! Och du, som snyggat till dig och gett dig ut i värmen! Nåja, du fick i alla fall se denna otroliga rosprakt med röda rosor!!! Jag har planerat att göra ett trädgårdsinlägg idag, men mina rosor är verkligen ynkliga i jämförelse med de du visar…
    Kvavt och kvalmigt här idag, man svettas floder!
    Må så gott, kram, Monica

    1. Kvavt och kvalmigt här också, men nu har det regnat en skvätt och har vi tur kanske det kan bli lite till av den varan. Kram

  3. Har inte lyssnat på denne sommarpratare ännu, men ska göra det idag.
    Snopet att födelsedagsbarnet inte var hemma, men bra att du kunde lägga presenten i brevlådan. Jag trodde alla butiker i Sverige var öppna på söndagar, men där hade jag fel.

Kommentarer är stängda.