24 minuter…

….fick Amie Bramme Sey på sig för att övertyga mig att det var lönt att lyssna 66 minuter till, men då stängde jag av radion och gick in. Förutom att det blåser något rent förfärligt i dag också, så att det inte var skönt att ligga i solstolen, passade hennes sommarprat mig inte alls. Hon är totalt okänd för mig och hur intressant kan det då vara att få reda på hennes relation till en massa ex…..

Annars är det en solig och fin fredag och till min stora förvåning var det 12 mm vatten i regnmätaren i morse och det känns ju bra. OM DET BARA KUNDE SLUTA BLÅSA!!!

Jag började dagen med att ta vara på en strykhög och sedan körde jag till kyrkogårdarna för att kolla läget på gravarna och när ändå bilen gick svängde jag upp till Stenhuse och köpte en kartong jordgubbar.

På Stenhuse blommar rosorna helt fantastiskt fint. De gillar nog värmen vi har just nu.

Nu ska jag slå en signal till lillasyster Barbro som fyller år i dag. Hon börjar närma sig de åttio hon också. Åren går så fort. Grattis Barbro!

Dagens ordspråk:
Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårt om det görs motvilligt.

Trevlig fredag!

19 reaktioner till “24 minuter…

  1. Alla sommarpratare är inte bra och allt är man inte intresserad av. Att avhandla gamla ex i radion låter så där.
    Grattis till din syster!

    Kram

  2. Jag hittade sommarpratarna, man kan lyssna här i Finland, hurra! Har lyssnat på Niklas Strömstedt och Benjamin Ingrosso hittills. Helt ok, även om jag inte riktigt gillar fokuseringen på prataren själv. Det är kanske det som är meningen, jag har bara inte fattat det… Hinner ingalunda lyssna på alla, de är långa, och jag vill höra musiken också. Idag har jag tvättat mattor med högtryckstvätten, då gick det inte precis att lyssna… Värmen och icke-regnet fortsätter, nästan vindstilla idag.

  3. Här är det åter varmt som attan idag, lite varannandagsväder.
    Jag lyssnade faktiskt på dagens sommarpratare och tyckte att hon var helt OK.
    Men att lyssna utomhus gick inte, det var alldeles för varmt på altanen,
    34 grader just nu, då det är sol över nästan hela.
    Ha en skön helg!
    Kram

    1. Är det så varmt ute mår man bättre inomhus. Jaså, du gillade henne? Jag kanske missade något i alla fall….
      Ha en fin helg du också!
      Kram

  4. Jag lyssnade på hela och sedan på hennes syster som sommarpratade 2015. Hon var betydligt bättre.
    Just vinklingen på exen var lite omogen, men hon är ju inte så gammal. Hon hade ändå ett tydligt budskap.
    Ha en fortsatt bra fredag!
    Kram

    1. Så bra att du tyckte att det var värt att lyssna på henne. Vi har ju alla olika smak och jag är nog ganska svårflörtad…..
      Kram

  5. Ja, allt kan inte intressera alla.
    En vädertråkig början på min dag har övergått i solsken, det känns fint.
    Grattis till din syster!
    Kram!

  6. Så skönt att ni också fått lite regn! Men så jobbigt med blåsten! Här har det varit väldigt lugnt; konstigt att det kan skilja så mycket…
    Allt sommarprat kan ju inte intressera alla, jag läser i kommentarerna här, att det fanns de som gillade henne. Men att prata om gamla ex…
    Hoppas att vinden lugnar ner sig hos er och att ni får en skön helg!
    Kram, Monica

    1. Jag hoppas verkligen att det slutar blåsa. Man lider med naturen nu när det är 26-27 grader varmt och så den hårda blåsten. Det där 12 mm vi fick var nog en droppe i havet i sammanhanget. Kram

  7. Det nödvändiga regnet! Fast blåst känns inte alls nödvändigt. Här var det väldigt varmt när jag gick ut en sväng, men när jag kom ut från ena affären hade det slagit om helt, jag trodde det skulle bli åska men inte det heller. Omväxlande är det iaf.

  8. Sant, har man ingen relation till personen så är det ju inte så intressant oftast.
    Har samma problem här, artister som jag aldrig hört talas om faller bort direkt numera, om de inte är bra förstås.

    Tillönskar dig en fin Lördag Ingrid.

Kommentarer är stängda.