Piglördag

Gårdagen blev riktigt trevlig, för jag hade just tagit ut kakplåt nr 2 ur ugnen när det plingade på dörren. Det var Bosse som kom på besök, medförande både wienerbröd och chokladbiskvier. Det blev en trevlig stund vid köksbordet.

När Bosse åkt såg jag på McLeod´s döttrar och sen hittade jag en serie på Netflix, Smaken av tusenskönor, som handlar om en flicka som försvinner från en sömnig småstad i Galicien. När en kvinnlig kommissarie från Guardia Civil börjar utreda saken upptäcker hon hemligheter som rör hennes eget förflutna.

Det är en mulen och regntung onsdag, men ännu är det uppehållsväder. Igår fick vi 12 mm regn och vi får väl se om det kommer mera i dag. Regn behövs, men vi vill har värme också. Just nu vid halvelvatiden är det bara 10º.

Jag var ute i soprummet med lite bråte nu på förmiddagen och då tog jag en sväng runt på området.

Dagens ordspråk:
Missar du en timme på morgonen måste du jaga den hela dagen.

Trevlig onsdag!

16 reaktioner till “Piglördag

  1. Vilket kaffekalas det blev, när du dessutom bakat kakor.
    Vi har våra favoriter, du gör ofta schackrutor, vilket jag aldrig gör, det är för många moment, enkelt ska det vara, därför blir det oftast vaniljhorn för mig.
    Jag håller med om dagens ordspråk. Får jag inte uträttat det jag ska på morgonen så blir det inte alls gjort.
    Ni fick en del regn i alla fall, här kan det verkligen få sluta nu. Vi har fått minst 60 mm senaste dagarna. Allt tjippar blött när man går.
    Jag har börjat se den engelska serien Allt vi döljer. Orkar inte vänta på TVns avsnitt ser på play i stället. Annars kollar jag en ytterst otrevlig serie på Netflix Ett otillåtet liv.
    Kram

    1. Vi skulle behöva en 20-30 mm till, men vi får väl vara nöjda med det som kommit. Allt vi döljer ska jag också se. Jag gillar att se programmen på StPlay.
      Kram

  2. Mums, wienerbröd och chokladbiskvier och så dina goda småkakor, mycket bättre kan det knappast bli! De till vänster ser urgoda ur; är det nötter uppe på dem?
    Den där platsen med soffor ser alldeles nygjord ut och väl anpassad till dagens gällande restriktioner om att hålla avstånd! Så trevligt att ha en plats där man kan samlas flera boende!
    Grått här idag också; det blev bara lite trädgårdsarbete och sedan har vi haft Ella (vårt barnbarn) här, hon behövde skriva ut en sak och deras skrivare krånglade. Såå mysigt att ha henna här!
    Ha en skön onsdagskväll, kram, Monica

    1. Kakorna du menar är korintkakor och de blev riktigt goda. Det är en duktig kille här i området som snickrat och han har även haft försälljning på samhället av sina alster. Så snyggt gjorda.
      Här klarnade det upp lite på eftermiddagen, men det har blåst hemskt och jag har legat lite lågt i dag också.
      Kram

  3. Så trevligt med besök. God fika dessutom måste jag säga. Chokladbiskvier är en av mina absoluta favoriter.
    Så välskött och fint det ser ut i ert område.

    Kram och god kväll!

  4. Vilket kalas! Viss igenkänningsfaktor på kakorna.
    Min mamma jobbade ju halvtid i bageri och halvtid i telefonväxel, så hon kunde, hon. Dock icke jag. Men jag har döttrar 😀
    Kram!

  5. Dina klassiska schackrutor ser goda ut, jag har inte tålamod för dom, men är det såna där goda korintkakor bredvid? Gott hur som, och så trevligt med en fikastund. Lite värme nu vore härligt!

      1. Så gott! De flyter ut så härligt och är så ljuvligt spröda. När det blir rätt, och det tror jag det blir hos dig.

Kommentarer är stängda.