Nu blir det inte mörkare đŸ‘

I dag, den 21 december kl 10.02 infaller vintersolstÄndet, sÄ nu blir det inte mörkare.  Fast man kommer knappast att mÀrka nÄgon skillnad i dagslÀngd pÄ ett tag, men det kÀnns trots allt lite hoppfullt att det gÄr Ät rÀtt hÄll.

Den hÀr mÄndagen ska jag Àgna Ät diverse stÀdning och julpyntande, det ser ut att vara risk för en och annan solglimt lagom till julhelgen och dÄ vill jag ju inte att dammrÄttorna ska springa omkring och avslöja mig.

IgÄr var jag i Visby och hÀlsade pÄ Krister och Thomas och det Àr killar som kan konsten att julpynta. De Àr riktiga julgalningar!

Gran nr 1 stÄr i hallen
I vardagsrummet stĂ„r gran nr2 – ett riktigt amerikansk praktexemplar, fullbehĂ€ngd av allt man kan tĂ€nka sig.
NĂ€r man kommer nerför trappan till kĂ€llarplanet möts man av gran nr 3 …
… och nr 4

En god lunch fick jag och kaffe och julkakor ocksÄ. Jag blev inte sÄ lÄngvarig, för jag ville köra tillbaka hem innan det blev alltför mörkt, men det var ett par riktigt trevliga timmar.

Dagens ordsprÄk:
Hugg veden sjÀlv sÄ vÀrmer den dig tvÄ gÄnger.

Ha en glad mÄndag!

24 reaktioner till “Nu blir det inte mörkare đŸ‘

  1. Oj, det var imponerande med hela fyra granar! VÀldigt fina var och en pÄ sitt sÀtt. Spontant kÀnner jag att de har ett vackert hem!

    Kram och god mÄndag!

  2. Oj, oj, oj, sÄ fina och vÀldekorerade granar! Vilket jobb de har lagt ner, det Àr ju inte lite saker de hÀngt upp! Deras hem ser mycket smakfullt ut!
    Man uppskattar verkligen de fÄ tillfÀllena man kan umgÄs om Àn pÄ lite avstÄnd!
    MÄ sÄ gott, kram, Monica

    1. Den stora granen tar det dem tre timmar att klÀ. Ja, man fÄr verkligen njuta av samvaron de stunder man fÄr trÀffas.
      Kram

  3. Fantastiskt! Jag har dĂ„ aldrig sett mer Ă€n EN gran till jul inomhus. Men sĂ„ otroligt vackra de Ă€r allihop och en kĂ€nsla av ett vĂ€ldigt vackert hem 😀 Vad roligt!
    Det hÀr blev jag riktigt glad av!
    Kram

  4. Det var rejĂ€lt med granar det, ett föredöme för oss andra anser jag…bra jobbat dĂ€r.
    En och annan dammrĂ„tta kommer jag ocksĂ„ att förpassa in i vĂ„r dammsugare för vidare transport till papperskorgen, blir det ljusglimtar sĂ„ Ă€r det ju bĂ€st sĂ„ 😉

    Blir faktiskt lite glad av att vi gÄr mot ljusare tider, det inger ju visst hopp.

    Ha det sÄ underbart nu.

    1. Visst Àr det skönt nÀr man vet att det vÀnder. FÄr vi lite fart pÄ vaccineringen ocksÄ sÄ kanske vi kan se fram mot en ljusare vÄr i mer Àn en betydelse.
      Kram

  5. Oj! Fyra granna granar! Tur man fĂ„r vĂ€lja hur man vill ha det 🙂
    Visst kÀnns det bra att veta att det vÀnder nu!
    Ha en fin mÄndag!
    Kram

  6. Oj, vilka fina granar. Jag har Ànnu inte klÀtt vÄr gran. VÀntar lite nÀrmare julafton.
    Kram

    1. Förr klÀdde vi alltid julgranen pÄ kvÀllen dagen innan julafton. Nu har jag bara min lilla bordsgran av plast, men det gÄr bra det ocksÄ.
      Kram

  7. SÄ ovanligt och roligt med sÄ mÄnga julgranar. De var ju ocksÄ sÄ fina, var och en pÄ sitt sÀtt. De verkar ha god smak överhuvudtaget
    Mysingen Àr lyrisk över att frÄn och med i morgon sÄ blir det bara ljusare, det har jag hört flera gÄnger idag.
    OrdsprÄket Àr talande.
    Trevlig kvÀll och kram till dig, Ingrid.

    1. Jag tror att din Mysing och jag har en hel del gemensamt, Ätminstone nÀr det gÀller vintern och mörkret.
      Trevlig kvÀll till er!

  8. Nyss gick det inte att kommentera, fÄr se hur det gÄr nu.
    Men nu förstÄr jag vad du menade med att Äka och titta pÄ julgranar i Visby! Och tomten klÀttrar hos dig?

  9. Jag tycker de hade det fint, men för mig rÀcker det med en julgran! det Àr sÄ skönt att veta att vi gÄr mot ljusare tider!
    Vi önskar dig en riktigt skön och GOD JUL samt ett GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer Àr stÀngda.