Fem en fredag v 52 – Slutet gott

I dag tycker Elisa att vi ska titta tillbaka på året som gått.

1. Hur tycker du att året blev?
Jag tycker att 2019 blev ett ganska bra år.

2. Gjorde du vad du tänkt under året?
Inte riktigt, för jag bokade av en planerad resa i början på året. Jag ska inte säga att jag inte orkade, för det var nog helt enkelt lusten som saknades.

3. Vad var det sämsta med 2019?
Att Warfsholms Pensionat gick i konkurs.

4. Vad kommer du minnas mest?
Avbrotten från den lite trista pensionärstillvaron som några resor inneburit; ett par dagar i Stockholm hos Kerstin o Hassine, en resa med Karlssons buss till Åland tillsammans med Kerstin och så Sicilienresan i oktober. Det var dagar som förgyllde min tillvaro.

För första gången fick jag se körsbärsblomningen i Kungsträdgården

5. Hur avslutar du 2019?
Det är väl inte helt klart ännu, men något trevligt blir det säkert.

Ha ett gott slut!

42 reaktioner till “Fem en fredag v 52 – Slutet gott

  1. Dina svar indikerar att det i stort sätt varit ett bra år. Förvisso avbokade du en resa men det blev ju ändå några andra. När man ska resa så är det viktigt att man känner för det.

    Kram och ha en fin fredag!

  2. Ja, jag instämmer. Du verkar ha haft ett bra år och än är det några dagar kvar.
    Jag hade heller aldrig sett körsbärsblomningen just i Kungsan förrän, ja förra året, så där är vi lika med just för första gången.

    Önskar dig ett fint och jämnt år 2020! Kram, Gerd

  3. Jo…känner man inte för att åka iväg så ska man ju inte, ett bra år annars vad jag kan se förutom konkursen där förstås.
    Det är väl nu man då ska reflektera över året som varit i sin helhet…får nog ta tag i det.

    Ha en skön helg nu.

  4. Det låter som du har haft ett riktigt gott år, om det sämsta var att pensionatet gick i konkurs! Det är ju trist, men kanske kan någon ny köpa det och starta igen?
    Ja, nu är det snart dags för våra årskrönikor, jag ser fram emot att läsa din!
    Här väntar jag bara på bilder från julen, som Fia tog, men hon skulle skicka idag om hon hann…
    Ha en skön fredagskväll, kram från mig!
    Monica

    1. Ja, det har varit ett gott år. Sen är allt inte solsken, men det finns ju sådant som man vill hålla för sig själv.
      Kram

  5. Det låter som ett bra år och du har fått se Kungsan i sin vackraste skrud, inte illa bara det! Kortare resor kan vara nog så intressanta och en längre blev det ju också. Ha en fin avslutning på året nu ❤

  6. Trevligt att läsa dina svar 🙂 Så skönt att 2019 blev ett bra år för dig – hoppas det nya året blir minst lika bra!
    Ha en fin fortsättning på fredagen!
    Kram

  7. God fortsättning Ingrid! Trevligt att läsa dina svar och i det stora hela verkar du vara nöjd med ditt 2019! Att vara nöjd är väl fint! Vad mer kan man begära?
    Nu går vi mot ett nytt år – ett år som är både ett skottår och ett år som inleder ett nytt decennium. Men vi tar ett år i taget eller hur Ingrid!?
    Kram Gunilla

    1. Tack detsamma! Ja, jag är nöjd med året som gått. I min ålder får man vara glad så länge allt fungerar någorlunda.
      Det ska bli spännande att se vad ”tjugotjugo” har att bjuda på.
      Kram

  8. Körsbärsblommorna ser verkligen så vackra ut på bild. Här finns det två träd, inte så imponerande men ändå vackert. Och dessutom var jag så imponerad av din slideranka i gårdagens inlägg, jag hoppas att den jag köpte i våras ska klara sig, den var extremt liten och ynklig då, men har kommit sig bra.

    1. Det var väldigt roligt att få se blomningen i verkligheten och det var imponerande vackert.
      Vi har blommande körsbärsträd här i Klintehamn båda i trädgårdarna och längs gatorna på sina håll, men det är den där masseffekten som är så härlig.

  9. Tänk att vi fick lite snö innan året tog slut. Tyvärr! Är inget förtjust i det där vita, det bara smälter och fryser och sen blir det halt – för att inte tala om att det är kallare idag också, det gilla jag inte heller!!
    Det är andra gången jag lämnar tillbaka skinkor till Coop. Förra var för 3 jular sen när jag gjorde mig till och köpte en jättestor från Havor, sen när vi skulle äta den dagen före julafton så var den ettersalt. Så det var bara att gasa iväg och byt ut den mot ett billigare märke – för dum som jag var då begärde jag inte pengarna tillbaka. Och att få det dubbla den här gången var inte att tänka på, det var knappt att vi fick tillbaka nåt överhuvudtaget. Inte innan jag skällde ut kärringen i butiken i telefonen.
    HÄLSNINGAR/Susie

    1. Det var ju lite annorlunda med min skinka som var dålig och det kröp fram senare att det var ett parti där det varit något fel på saltningen.
      Kram

  10. Bara jag igen … vill berätta att vår gemensamma bloggvän Eleonor (Surridurr) somnade in dagen för julafton … jag fick ett mejl från hennes dotter igår kväll. Så tråkigt … och tänk så fort det gick …
    Kram

      1. Det gick så fort … bara ca tre veckor från att hon fick veta att hon hade en spridd cancer … såå sorgligt.

    1. Tack Anki! Jag har undrat så hur det var med henne, för jag förstod ju att hon var väldigt sjuk. Så ledsen jag blev……
      Kram

  11. Ganska svåra frågor egentligen – man hade fått tänka till rejält.
    Det är många utmaningar jag inte hunnit med på bloggen, men då och då har jag varit med på fem en fredag.

Kommentarer är stängda.