Fem en fredag v42 – Klurigheter

Disigt och grått är det i dag också, men trots allt ganska varmt. Just nu har vi 12º och det är alldeles vindstilla. Jag har ju lite kvar att göra i täppan, men i morgon lär det ska bli sol så det får vara tills dess. I dag är det dessutom drypande vått.

Jag stod ute och pratade en stund med en granne och det var riktigt behagligt

De här fredagen har elisamatilda dragit till med Klurigheter.

1. När fick du senast konsultera en manual/instruktionsbok?
När jag upptäckte att ugnslampan slocknat.

2. Vad brukar folk fråga dig om?
En aktuell fråga är: Att du vågar resa ensam, känns inte det oroligt?

3. Vad gav dig senast huvudbry?
Hur jag ska kunna få ut den där trasiga glödlampan från ugnen.

4. Har du någon gång löst Rubiks kub?
Något av mina barn hade en Rubiks kub och visst försökte jag mig på att lösa den, men lyckades inte alls.

5. Vad ser du en gång i veckan men två gånger i minuten?
Det fixade jag ganska omgående – bokstaven n – borde det vara. Om jag nu inte är ute och cyklar totalt!

Dagens ordspråk:
Kärleken skyler trasiga skor och lappade byxor.

18 reaktioner till “Fem en fredag v42 – Klurigheter

  1. Att byta lampa i ugnen brukar verkligen vara en utmaning minst sagt! Då är man glad för en manual. Resa själv är helt okej tycker jag men man behöver kanske inte bege sig ut på en långvandring i djungeln 😉

    Kram och god fredag!

    1. Långvandring i djungeln på egen hand är nog inte att rekommendera, i alla fall inte för en som går mot de åttio…..
      Kram

  2. Jag undviker manualer så gott jag kan. Har inte det tålamod som behövs för att följa instruktionerna. Tack och lov tycker inte Göran likadant. Rubiks kub har jag faktiskt löst en gång när mina barn höll på med den dagligen, men jag har ingen aning om hur jag bar mig åt. Troligtvis rena turen. Kram

  3. jag tänkte klara de där frågorna i min blogg, men kände mig lite fattig.
    Jag kan allt läsa manualer men det var urbota längesen nu. Och mig frågar ingen något nuförtiden. Jo, förresten, hur hinner du med allt? Ta det lite lugnt. Vågar du cykla?
    Jag har klarat kuben men det är åratal sen. Det var populärt när mina barn var yngre. Vi hade massa olika spel och klurigheter. Gillar att klura.
    Kram!

    1. Jag har ställt undan cykeln eftersom jag har fått så dåligt balans och samtidigt är jag benskör, så cykla omkull vore ingen höjdare.
      Kram

  4. Här är det riktigt soligt och fint idag, men jätteblött; det måtte ha regnat rejält i natt!
    Jag behöver också manualer, eller så överlåter jag problemet till maken…
    Det blir lite städning både inne och ute idag.
    Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

    1. Jag har strukit sommarkläderna och lagt undan dem och samtidigt städat byrålådor och klädkammare.
      Ha en fin fredag du också!
      Kram

  5. Manualer … ojojoj så jobbiga de kan vara … brukar överlåta sånt till yngste sonen 🙂
    Har aldrig rest själv … inte utomlands i alla fall.
    Samma väder som hos dig tycks råda här också, +12,5 och ganska grått …
    Kram

  6. Se där. Då känner jag dig ännu lite bättre, alltid trevligt.
    Fick du ut den trasiga lampan?
    Nej, du har så rätt, att cykla då man har dålig balans, är verkligen ingen bra idé, för att trilla känns så onödigt farligt.
    Trevlig helg.
    Kram.

  7. Jag reste ensam när jag var ung…och dum höll jag på att säga..nej, men jag var inte orolig över nånting. Resa ensam nu? Kanske, men då ska det helst vara en välplanerad resa där jag har koll på var jag ska vara och när…men hellre ensam än i dåligt resesällskap!

    1. Min man gick bort 2012 och sedan dess har jag åkt utomlands på egen hand ett par gånger om året. Ibland på bussresor och ibland på vanlig charter. Det är inte hälften så dyrt, men definitivt hälften så roligt, men man kan ju inte sitta hemma och häcka och tycka synd om sig själv.

Kommentarer är stängda.