Blåeld och Sommar i P1 med Amanda Romare

I söndags, när jag tog bussen till Visby, svängde bussen ut på hamnen innan den lämnade Klintehamn och då fick jag se att blåelden vid rondellen blommar så vackert nu, så i dag när  jag var på Coop tog jag en promenad dit ut och tog några bilder.

När jag kom hem var det hög tid för lunch, för jag ville ju ligga i solstolen och lyssna på tisdagens sommarprat. Det var varmt, men jag fällde upp ett parasoll och då och då kom det några svala vindpustar, så jag hade det riktigt skönt

Amanda Romare

Författaren om att plocka potatis, undvika döden och hitta sin plats på jorden.

Foto Mattias Ahlm

Hon var trevlig att lyssna på och mycket handlade om hennes släkt, som visade sig inte vara vad hon från början trott och så om livet på Bjärehalvön. För min del var hon en alldeles ny bekantskap och hon berättade med självdistans och humor om sitt liv på ett sätt som i alla fall fängslade mig. Jag har inte läst något av henne, men det ska jag nog försöka göra. Hon får 👍.

Trevlig tisdagskväll!

Nu har penséerna snart gjort sitt

Måndagen var betydligt svalare än söndagen och det kändes faktiskt ganska behagligt med lite småkyliga vindar. Jag gick och vattnade både ute och inne och efter lunchen skulle jag lyssna på dagens sommarprat, men det gick så där, för precis när programmet skulle börja, fick jag ett mejl från SPF om en uppdatering av hemsidan och trodde att jag skulle kunna fixa det kvickt, men det var inte så enkelt som jag trott, så det tog en stund.

Martin Kragh

Rysslandsexperten om utvecklingen i världspolitiken och sin tillvaro i cancerland.

Foto Mattias Ahlm

Jag slölyssnade under tiden som jag satt vid datorn, men när jag var klar med uppdateringen, slog jag mig ner i solstolen och började om från början. Jag lyssnade utan musik, för jag hade tittat på hans musikval och det var inte i min smak, så det räckte bra med de små snuttarna. Vad tyckte jag om honom? Varken historien om hans cancer eller världspolitiken var något som fängslade mig 👎.

När programmet var slut tog jag en promenad till Suderviljan, för nu är de första penséerna jag planterade i våras ingen prydnad längre och igår tog jag bort dem på framsidan. I lådan på uteplatsen blommar de dock ännu rätt fint, så de får hänga med ett tag till.

Hoppas jag att de här surfinorna håller sig vackra länge

Nu är det tisdag förmiddag, solen skiner och det 20º, men det blåser rätt mycket. Jag ska hur som helst ta mig en promenad till Coop på på förmiddagen och så hoppas jag att jag ska kunna ligga i solstolen ett tag i eftermiddag och lyssna på dagens sommarpratare, Amanda Romare.

Trevlig tisdag!