Midsommarafton på Stenstugu

Det var en jätteskön dag igår och vi skulle inte ses förrän fram mot kvällen, så jag passade på att ligga i solstolen och njuta ett tag på eftermiddagen och när det började bli dags för samling på Stenstugu kom Claudio och hämtade mig, så jag slapp köra.

Lilla familjen – det är bara en hund som saknas

Vi satt ute och åt och flyttade bordet så att de som ville ha sol kunde få det och de som ville sitta i skuggan kunde göra det. Vi kunde sitta ute hela kvällen även om det blev lite kyligt till slut.

Bosse hade fått en alldeles egen tröja nu till WM:et
Edoardo och Claudio underhöll med sång och musik

Vid halvelva-tiden var jag hemma igen, efter en riktigt trevlig kväll. Jag varvade ner med ett avsnitt av Postkodmiljonären innan jag gick till sängs och sedan somnade jag nog ganska omgående när jag lagt mig.

Den här midsommardagen, lär bli sommarens hittills varmaste dag, för redan nu vid 10-tiden har vi 24º i skuggan. I dag startar Sommar i P1 och det ska jag givetvis lyssna på. Att försöka lyssna på så många sommarpratare som möjligt innebär verkligen sommar för mig och helst ska de avnjutas i solstolen. I dag är det Helena Bergström som inleder.

Ha en fin fortsättning på helgen!