Fredagens sommarprat / Hoppa på tåget – Fikakorg

Carolina Dybeck Happe

Företagsledaren om att rädda ett miljardbolag och att kapprusta inom AI.

Foto Olli Tumelius

Carolina är säkert lika duktig som hon påstår sig vara, men det gjorde inte hennes sommarprat, kryddat med massor av miljarder och biljoner, speciellt roligt. För tillfället står hon i begrepp att ställa om hela Microsoft till att genomsyras av AI internt. Jag tänkte stänga av efter en halvtimme, men iddes inte göra det, så jag låg kvar och slumrade lite då och då. Det finns absolut bara en 👎 som är aktuell för hennes del.

I dag är det lördag och som vanligt tycker lokförare Åke att vi ska Hoppa på tåget och ta oss en tur och i dag ska vi ta en Fikakorg med oss. Nu för tiden blir det inga utflykter med fikakorgar, men jag har ju ett arkiv att botanisera i.

Svärfar och svärmor på utflykt och fotot är nog från i mitten av 60-talet, för svärfar Adolf dog 1967 bara 73 år gammal. Nu har de ju ingen korg med sig, men det går väl bra med en bag också.
Eva o Bo på utflykt och fikakorgen är med.
Mamma Runa, fikakorgen är min, inköpt på Klinte Marknad en höst för många år sedan.

Det är en solig och varm lördagsmorgon och jag går och längtar efter regn, men i stället väntar rekordvärme nu i helgen, med temperaturer över 30º och tropiska nätter. Det gäller att intala sig att det kommer att bli jätteskönt!

Trevlig lördag!