Nostalgi

Jag håller på och rotar i gamla blogginlägg och igår eftermiddag blev jag färdig med Årskrönikan för 2008. Det är ganska intressant faktiskt, åtminstone för mig själv.

Även år 2008 fick vi ett ordentligt bas med snö i november. Den 24:de var det ett ordentligt snöoväder och här på Gotland hann plogbilarna inte med att hålla vägarna öppna och en del skolor på landsbygden fick hålla stängt.

Åke hade fullt upp med att hålla gångarna rena från snö, men snön försvann kvickt och en vecka senare var gräsmattorna gröna igen. Det kan man nästan inte tro när man ser den här bilden.

21 december 2008 var vi i Visby hos Krister o Thomas för att fira Krister, som fyller år den 22/12. Innan vi lämnade Klinte var vi och tankade och blev väldigt nöjda när vi fick se att bensinen, som varit över 10:-/liter, nu kostade bara 9:94. Förhoppningen var givetvis att priset skulle fortsätta att gå ner, men det vet vi ju i dag att det inte gjorde.

Det här får bli mitt bidrag till Caritas måndagsutmaning. Nog blir man glad när solen skiner!

Det blev inte mera snö under gårdagen, men i dag på morgonen har det snöat lite lätt, men just nu vid tiotiden är det ett riktigt vackert väder med blå himmel och en stor sol och det är 3 grader kallt. Jag har varit ute och ruskat ner lite av snön på mitt lilla träd så att inte grenarna ska brytas av.

Usch, nu rapporterar helagotland.se om en bilolycka på vägen mellan Klintehamn och Visby, en olycka med fyra bilar inblandade. Två personer är förda till lasarettet med lättare skador. Måtte det inte vara någon av de mina!! Det har också varit en lastbilsolycka i Roma och där har det också varit en trafikolycka med en personbil och en sopbil inblandade. Det är halt!!!!

Glad måndag!