Självklart eller inte?

Det är ännu en fin dag, även om solskenet inte är lika tjusigt som igår, men det är fortfarande lika milt med nästan 12º. På förmiddagen har jag tagit mig en promenad på Barkan och när jag kom ner till skolan där elljusspåret börjar fortsatte jag till Konsum. Det finns alltid någonting som ska köpas hem.

Barkan kallas så för att spåret är täckt av mjuk härlig bark, som är väldigt behaglig att gå på. En självklar sak för en del kanske, men jag har fått frågan om varför den heter så. Så helt självklart verkar det inte vara. Det är i alla fall en 2,5 km lång slinga och vill man gå den kvällstid när det är mörk, kan man tända belysningen vid starten som ligger bakom Klinteskolan. Jag är väldigt glad att den finns så nära och man kan gå där alla tider på året.

Nu är det dags för lunch och i dag gör jag det lätt för mig och har köpt en Chicken Panang, en av de få färdigrätter som jag har provat som verkligen smakar bra. Sen tror jag att jag ska ta och baka lite. Det är länge sedan jag gjorde det så jag är riktigt sugen på något gott till kaffet och det stundar ju helg igen.

Trevlig torsdag!