Julmarknad

Det är en ganska grå lördag, men det är vindstilla och +4º så det är behagligt ute i alla fall. Jag upptäckte det när jag var ute med skräp i soprummet. Det är märkligt så mycket avfall man producerar. I dag var det en stor trave tidningar, en plastkasse med plastavfall och en stor kasse med kartonger och dylikt.

När det nu var så skönt ute så bestämde jag mig för att gå ner på samhället för att se om det var någon fart på årets julmarknad, men först tog jag vara på en strykhög och det tog en stund, men strax för tolv var jag färdig och då gav jag mig iväg.

Jag hade tänkt gå på Kupan och äta risgrynsgröt och skinksmörgås, men jag vände i dörren, för det var smockfullt med folk. Att man inte ska trängas med en massa okända människor sitter ännu i ryggmärgen. Jag gick in på Konsum i stället och köpte med mig lite kallrökt lax som jag just har ätit som lunch med äggröra till.

Köpte jag något annars på marknaden?

Trevlig lördag och en riktigt fin 1:a advent önskar jag alla!