Härlig söndag och Glad måndag

Det blev en riktigt skön söndag igår och efter lite morgonpyssel satte jag mig ute och läste. Det var perfekt att sitta i skuggan i den 25-gradiga värmen. Det blev lunch och sedan fortsatte jag läsningen.

Nu har jag läst ut även bok nummer två av de tre i volymen av Anne B Ragde, Eremitkräftorna och den är väldigt bra den också med allt som händer på gården Neshov där det tre, eller egentligt fyra bröderna. försöker få mening i sin ganska torftiga tillvaro. Tor med dottern Torun, Margido som helt vigt sitt liv åt sin begravningsbyrå och Erlend med sin partner Krumme, de som nu försöker få barn tillsammans med två lesbiska kvinnor. Jag ser fram mot fortsättningen i den tredje boken – Vila på gröna ängar.

När jag läst färdigt Eremitkräftorna gick jag in och satte på tv:n och hamnade precis i början på filmen A star is born, men Bradley Cooper och Lady Gaga. Den kunde jag givetvis inte stå emot, trots att jag sett den flera gånger. Den första gången på Rondo förresten!

Kvart över två på natten till i dag vaknade jag av en ordentlig åskskräll och kunde inte låta bli att gå upp och se om det regnade också, men det strilade bara lite försiktigt och något skyfall syntes inte till.

Jag kollande på mobilen och visst såg det lovande ut, men vad hjälpte det att hela Gotland var täckt av ett rött regnområde och åskblixtar, i morse fanns det bara 7 mm i min regnmätare.

Nu längtar jag väl inte direkt efter ett skyfall och får väl kanske ångra mina ord, för SMHI har gått ut med en varning i dag för stora regnmängder på Öland och Gotland, så vi får väl se vad som händer under dagen. Jag ska hur som helst iväg på ett styrelsemöte i eftermiddag så då kanske jag får bilen avspolad.

Glad måndag!

16 reaktioner till “Härlig söndag och Glad måndag

  1. Regnet behövs ju men det behöver inte komma som skyfall utan i lagom doser tänker jag. Här är det extremt torrt så påfyllning behövs även om jag hellre hade haft sol och värme.

    Önskar en bra och glad måndag!

    Kram

  2. Då fick du lite sommarvärme igår. Här regnade det nästa hela dagen och har gjort så inatt. Ca 40 mm har det kommit och det är skönt. Vi skall ta en promenad för nu och hoppas på uppehåll.
    Krama från oss

  3. Det tröttnar jag aldrig på. Syftar på att ”fastna” i en bra bok eller film. Är boken eller filmen bra går det utmärkt att göra repriser. Sedan är det självklart trevligt att träffa på nya favoriter.
    Jag vaknade några gånger och gick upp en gång för att kolla läget. Inte var det mycket regn men rejäl blåst. Hoppas det håller upp när du ska dit och hem från styrelsemötet.
    Måndagskram, Bosse

  4. Riktigt bra böcker. Trillogin består av 6 böcker. Lite udda kanske, men inte så ovanligt mef fortsättningar.
    Ha en glad måndag!
    Kram

    1. Jag har upptäckt att det finns flera i serien. Visst är de bra, speciellt för den som är uppvuxen på landet. Kram

  5. Jag älskar den filmen, så förstår du fastnade där. Musiken är helt fantastisk och jag spelar den fortfarande jättemycket. Även låten från senaste TopGun är med Lady Gaga och jag njuter när jag hör den. Hoppas bilen blir avsköljd och naturen får lite vatten hos er idag.

    1. Gul varning från SMHI för stora regnmängder hjälpte inte alls, för det kom inte en droppe under dagen, möjligen lite fukt, men i kväll skvätter det lite i alla fall.

  6. Jag som var och såg Lady Gaga i juli. Jag vart mycket imponerad när hon tog ton på sitt piano med de lugna låtarna.

  7. De böckerna har jag läst och de står i bokhyllan så kanske att jag läser om dem. De var väldigt läsvärda, tyckte jag.
    Här kom det 20 mm och åskan dundrade på, inte nära men det är lite magiskt när blixtarna lyser upp natthimlen!
    Kram Inger

Kommentarer är stängda.