Vasaloppssönda´n

Inte ser jag många sportsändningar på tv sedan jag blev ensam, men Vasaloppet vill jag ännu se, även om jag väl inte sitter klistrad framför tv:n hela tiden. I dag var det så vackert med de fina spåren, den knallblå himlen och alla färggranna åkare, så det var en ren fröjd att följa det.

Så fort målgången var avklarad gjorde jag mig i ordning för att ge mig av till Stenstugu, för Eva bjöd på lunch i dag. Först hade jag tänkt köra, men så tyckte jag att vädret såg ut som om det skulle kunna vara behagligt med en promenad, så jag bestämde mig för att gå. Jag tog vägen via Värsändekvia och det var precis som jag trodde; det var riktigt skönt och jag hade vinden i ryggen större delen av vägen, så blåsten störde inte alls.

Det är inte så långt till Stenstugu från Odvalds om man går via Värsände, bara 3.6 km, så det är en lagom promenad och jag kom fram i god tid. Bosse o Carina var också bjudna och vi fick en god lammgryta med tillbehör. Mätta och belåtna satt vi sedan vid bordet och pratade en stund. Tack Eva!

Hem fick jag åka med Bosse o Carina. Det är klart jag kunde ha gått hem också, om inte annat för att uppfylla dagsmålet på 10000 steg, men det kändes inte lockande att gå i motvind, så det får räcka med de 6200 jag lyckats få ihop.

Dagens ordspråk:
Tomma tunnor skramlar mest.

Ha en fin fortsättning på söndagen!

16 reaktioner till “Vasaloppssönda´n

  1. Även här har vi haft en härlig, solig dag med nästan ingen vind. Det blev ingen promenad för min del, det blev räfsning av tomtbiten norr om huset och nerklippning av klätterhortensiornas blomklasar från i fjor. Nu känns det i ryggen av ovant arbete…
    Så härligt att bli bortbjuden på lunch och tänk att du har så nära till ditt förra hem att du kan gå!
    Ha en skön söndagskväll, kram, Monica

    1. Visst känns det skönt är man får vårrusta ute lite, även om det kommer surt efter. Ja, det är jättemysigt att kunna gå till Stenstugu.
      Kram

  2. Solen gör underverk tycker jag. Man får energi. Så bra att bli bjuden på lunch och träffa släkten.
    Har varit ute flera timmar i dag och nu ligger Minton och sover efter all frisk luft.
    Kramar från oss

    1. Ja, det är härligt med solsken och att få träffa släkten är hur fint som helst.
      Kramar till er!

  3. Vasaloppet är en folkfest! Jag har inte missat många sen det började sändas i TV och jag har haft tillgång till Sveriges TV. Jag tog mig en tur på snöskor i trädgården, ett steg med snöskor är som minst fyra utan. Snön är kompakt, håller bra. Få se när det här smälter bort… Max +3,5 idag i solen. Ha det gott!

    1. Vasaloppet är verkligen en folkfest, och den vill man inte missa. Snöskor har jag aldrig provat på, men jag kan tänka mig att det är jobbigt att gå med. Trevlig kväll!

  4. Så fin söndag du har haft! Och så bra att du fick skjuts hem, det är skillnad på med- och motvind.

  5. Låter som att du haft en bra söndag. Önskar dig en bra avslutning på dagen och en god natts sömn.
    Kram

  6. Jag har noll intresse av att se någon sorts sport på TV, tittar knappt på trav heller, men Vasaloppet och då speciellt starten missar jag inte gärna. Årets start blev ju dessutom rörig och olycklig för många med avbrutna stavar och omkullåkningar.
    Kram/Kicki

    1. Jag tycker att det är konstigt att det inte händer fler olyckor när 15000 ger sig iväg på skidor och med svängande stavar, men det är klart att det är jättetråkigt för de som råkar illa ut.
      Kram

  7. Samma här, inte mycket sport för min del, men Vasaloppet är trevligt – och när det är avslutat så känns det som att våren är på G!
    Härligt med en promenad i solen och god mat och trevligt sällskap vid Stenstugu 🙂
    Kram

  8. Det lät som en mysig söndag på många sätt. Nej. Motvind är inte lika lockande som att ha vinden i ryggen. Jag läste att det var en norrman som vann i år igen. Mitt intresse försvann någonstans längs vägen när allt kändes börja likna cykeltävlingar med olika team. För mig är en tävling, ett sammanhang där alla tillåts att segra och en hare är något som springer tvärs och kors över vägen. Inte någon som kliver av en löpbana efter xxx meter.
    Kram från en före detta idrottsman.

    1. Vasaloppen ser jag varje år, men jag är väl måttligt intresserad egentligen, men jag njuter av folkfesten…
      Kram

Kommentarer är stängda.