Glad måndag 26/7

Måndag förmiddag och det ser ut att bli en solig och varm dag. Jag har klarat av morgonpysslet och om en stund ska jag ta en vända till Sudervlijan, för jag är bjuden på årsdagskalas i eftermiddag och behöver hitta en blomma att ta med mig.

Bloggvännen Carita tycker ju att vi ska muntra upp oss med en bild på måndagarna och jag tog en djupdykning bland Guldkornen från mailboxen och hittad den här, som jag fick från : från Doris  den 20 december 2007

Så har man äntligen fått det förklarat

Varifrån män får sin styrka och kvinnor ibland känner sig totalt tömda på energi.

Dagens ordspråk:
Den som går efter sitt eget huvud får också stå på egna ben.

Glad måndag!

11 reaktioner till “Glad måndag 26/7

  1. Här är det en disig dag med tryckande värme! Vi har stängt av den nya robotgräsklipparen, för här finns inget gräs att klippa!
    Så trevligt med årsdagskalas!
    Kram, Monica

    1. Det finns inte mycket att göra för gräsklipparna här heller. Nu hoppas jag på morgondagen….
      Kram

  2. Soligt och varmt här också.
    Det var en rolig bild. Den piggade upp mig i alla fall.
    Tack för ett gott skratt.
    Ha det så trevligt på kalaset.
    Kram!

  3. Ligger nog lite sanning i den bilden för en del tror jag, fast det är väl på väg åt rätt håll hoppas jag.
    Men rolig bild var det ju. 😉

    Hoppas årsdagskalaset var trevligt, ha det fint Ingrid.

  4. En rörig och inte helt glad måndag för mig. Men nu är jag hemma och imorgon (eller egentligen redan idag eftersom klockan är över midnatt) är en annan dag.
    Hoppas du sover gott nu.
    Kram

Kommentarer är stängda.