Gör inte som jag

Pochera inte ägg i apelsinjuice! Det blir helt oätligt och nattens gäster nekade att äta det. Till och med hunden såg tveksam ut. Jag fattar inte hur jag kom på den idén!

Det blev alltså inga pocherade ägg till frukost, utan den vanliga menyn. Nog är det lite märkligt att man kan äta i stort sett samma frukost flera dagar i rad utan att tröttna. Nu på sommaren är det yoghurt och müsli som gäller och så ett glas juice och kaffe förstås.

Det är en solig och fin tisdag och jag har gått en vända med vattenkannan och pratat en stund med en granne innan jag hamnade här framför datorn och i eftermiddag ska jag gå till Sicklingsparken och se om det är några SPF:are som tänker spela kubb i dag. Förra veckan hade jag ju besök, så då hoppade jag över tisdagskubben.

Dagens ordspråk:
Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Trevlig tisdag!

19 reaktioner till “Gör inte som jag

  1. Även jag äter oftast samma frukost och just nu är det müsli och yoghurt även för mig. Dock blir det te i koppen i stället för kaffe.

    Ha en härlig tisdag!

    Kram

  2. Vi var ”tvungna” att slopa yoghurt för några år sen, hälsoskäl, faktiskt. Morgonmålet är alltid detsamma, och jag längtar alltid till det! Nu avnjuts müslin med färska bär från de egna domänerna, även om torkan gått åt dem. Men vatten finns så det hinner till till de oändliga mängderna te som jag konsumerar… Och till mycket annat, trots att det senaste regnet kom 23 juni. Härliga drömmar du har!

    1. Vi har fått några mindre skurar då och då under juli, men värmen och blåsten göra att det inte förslår på långa vägar.

  3. Haha, ja det låter onekligen lite märkligt att pochera ägg i apelsinjuice! Men ett pocherat ägg hade inte varit fel! Här blir det oftast 2 mackor och ett glas C-vitamin-dryck – jag ska helst undvika apelsinjuice, eftersom det innehåller så mycket socker. Efter morgonsysslorna blir det sedan kaffe och sudoku.
    Man är ett vanedjur…
    Ha det gott, kram, Monica

  4. Kaffe och smörgås är min vanligaste frukost. Men ja kan gott tänka miig lite annat smått och gott emellanåt. idag åt jag en tårtbit till mitt första morgonkaffe.

    Men visst borde man väl kunna pochera ägg i apelsinjuice? Om man häller ner ägget försiktigt så måste det väl fungera. Måste prova någon gång. 🙂

    Ha en fin tisdag!
    Kram

  5. Pocherat ägg gillar jag inte i någon form. Antingen kokt eller stekt eller i omelett eller liknande.
    Jag varierar min frukost. Det blir alltid kaffe till.
    Trevlig fredag, kram!

  6. Provade du verkligen att pochera ägg i apelsinjuice? Djärvt och bra gjort, provar man inte kan man ju inte veta hur det smakar, nu vet du det!
    Hoppas du möter upp med några vänner och det blir lite kubbspel!

  7. Dagens ordspråk – så rätt!
    Hade velat se en bild på ägget i apelsinjuicen, aldrig hört om att pochera i apelsinjuice 😂 men såsom Lena här skrev, djärvt gjort! Man ska våga testa nytt!

  8. Här hemma äter vi alltid rågmjölsgröt till frukost, maken med lingon och jag med äppelmos. Te och juice och en macka. Än har vi inte tröttnat.

    1. Rågmjölsgröt förekom ”förr i tiden” och visst var det gott. En del åt det med lingonsylt andra med sirap.

Kommentarer är stängda.