Glad måndag 10 maj

Efter en sällsynt tråkig söndag hoppas jag att den här måndagen ska kunna innebära något trevligt och den har börjat bra i alla fall. Bloggvännen Carita tycker ju att vi ska förgylla måndagarna med någon trevlig blid och här kommer en från inledningen av dagen.

Första morgonen det varit riktigt behagligt att sitta ute och äta frukost.

Igår var det mulet och blåsigt mest hela dagen, men det där regnet blev det inte mycket av, några stänk då och då bara. Det enda roliga under dagen var lunchen – Jag hade ju ris över från lördagens vårrullar och till det riset gjorde jag en levergryta på kycklinglever och smaksatte grytan med den goda såsen som också blivit över från lördagen. Det blev riktigt gott!

Annars ägnade jag mig mest åt tv. Jag såg en turkisk serie på Netflix, som heter Fatma. Den handlar om vad som händer när Fatmas man försvinner. Hon går till polisen och anmäler försvinnandet, men de tar henne inte på allvar, så Fatma tvingas ge sig ut för att leta efter honom på egen hand. Samtidigt jobbar hon som städerska för att kunna försörja sig själv trots att hon är traumatiserad efter att hennes son dött i en bilolycka. Det var en sällsynt bedrövlig historia, men rätt spännande ändå. Fast jag vet vad Åke skulle ha sagt. ”Det är för segt!”

Dagens ordspråk:
Även den skönaste klädnad blir till slut en vardagsdräkt

Glad måndag!

18 reaktioner till “Glad måndag 10 maj

  1. Så härligt det ser ut där med frukost på din fina uteplats. ännu så länge för kallt här och idag, bara regn, ännu så länge
    Bra att ta till vara rester och det kan vara riktigt gott.
    Hoppas att du får en finfin vecka, jag tror att du får det.
    Kram till dig Ingrid.

  2. Trist söndagsväder var det ju, växterna på vår balkong fick stå lite under tak istället så de inte behövde utveckla sim-kunskaper 😉
    Jag är nog den enda i familjen som gillar lever, frugan vägrar att ens köpa in råvarorna men jag brukar försöka få möjlighet att ordna till en sådan måltid när hon är bortrest.
    Gott gott!!!

    Ha en fin dag Ingrid.

    1. Endera gillar man lever eller inte. Det märkte jag när jag jobbade, för när stället vi brukade äta lunch på serverade lever var det stor skillnad på rekationen. Antingen sa man ”Oj så gott!” eller också vände man i dörren och gick någon annanstans.
      Ha det så gott!

  3. Åh frukost ute, skulle inte fungera här, så varmt är det absolut inte.
    Jag började titta på den serien, men jag håller nog med Åke, jag har i alla fall inte fortsatt att se den.
    Kram/Kicki

  4. Så mysigt det ser ut med frukost ute, även om jag inte är så förtjust i att äta utomhus. Maten kallnar ju så snabbt…
    Hoppas verkligen att det fina vädret når upp till er idag, vi har haft det mest strålande försommarväder både lördag och söndag! Idag är det 16 grader, men molnigt.
    Kycklinglevergryta tycker både Kenneth och jag om, så det har vi lite då och då. Vi brukar ha bacon i vår!
    Jag skrattade lite när jag läste vad Åke skulle sagt om filmen du såg! Så väl du kände honom! Underbart!
    Ha en riktigt fin måndag, kram, Monica

  5. Sol och 22 grader är så skönt
    Mysigt med frukost ute och du kanske kan äta lunch också.
    Kramar från oss

  6. Din frukost såg inbjudande ut! Jag har bara ätit frukost på balkongen en gång i år. Alldeles för kallt på morgnarna.
    Inget upplyftande väder idag heller, så glada foton behövs!
    Kram!

    1. Här har det varit varmt och skönt, men det har blåst. Lunchen blev inomhus, med en lite stund i solstolen efteråt. Kram

  7. Så härligt att kunna äta frukost ute! Här är vädret helt okej men den utlovade

    värmen på 25 grader lär nog inte vi få ta del av.. Nåja, det kunde ösregnat.

    Kram och glad måndag!

    1. Här har det varit långt ifrån så varmt, men 16-17 grader är mer än godkänt. Man är ju inte bortskämd precis. Kram

    1. Det är så gott och behändigt att ha en påse i frysen, speciellt när man är ensam och bara ska laga en portion.

Kommentarer är stängda.