Glad måndag 1 juni – Falsk identitet

Carita tycker ju att vi ska förgylla måndagarna med en bild och det finns mycket man kan vara glad över. En härligt pingsthelg till exempel, då jag fått träffa barn och barnbarn i olika omgångar. Och i dag fick jag en glad överraskning när jag skrapade dagens triss.

IMAG2637
Dagens skrap gav 30:- – Det kan man väl vara glad över!

På SvtPlay finns de franska serien Falsk Identitet, som annars går på fredagskvällarna. Den har gått ganska sent, så jag började se den på Play i stället. Det finns fem säsonger och tio avsnitt i varje säsong, så totalt femtio avsnitt och jag såg två-tre avsnitt om dagen tills jag sett fyrtioåtta, då blev det paus för  de två sista saknades. Jag kollade varje dag i över en vecka, men så helt plötsligt var de där och jag fick se dem också. Nu känns livet lite fattigare och jag vet inte riktigt vad jag ska ge mig på. Någon som har något tips?

malotrue
Mathieu Kassovitz spelar rollen som Malotru

I GA kunde man förra veckan läsa att efter fem säsonger av den franska tv-succén ”Falsk identitet” hoppar skaparen och regissören Eric Rochant av det dagliga arbetet med serien. Han blir i stället exekutiv producent, och litar på att andra kommer att förvalta hans skapelse.

Förmodligen blir det alltså ingen säsong 6 och sista avsnittet innehöll inte direkt någon cliffhanger, eller gjorde den det?

Jag ska inte avslöja vad som hände och därmed förstöra spänningen för den som inte sett serien färdig.

Dagens ordspråk:
Konst är något man inte kan, för när man kan det är det ingen konst.

14 reaktioner till “Glad måndag 1 juni – Falsk identitet

  1. En sådan hel kan man inte annat än bli glad av! Visst är det härligt att träffa familjen och vädret är ju perfekt nu! Grattis till vinsten. Hoppas det blir många härliga följdvinster!

    Kram och glad måndag!

  2. Grattis, roligt att få en vinst, även om den inte är så stor.
    Bra ordspråk.
    Jag har inte några problem med vad jag ska göra dessa dagar eftersom jag inte kan så mycket på grund av ryggen.
    Men, jag läser, löser korsord, håller på att rensa bland mina böcker och försöker att titta på en långfilm varje dag. Plus, pratar med mina nära och kära i telefon.
    Sköt om dig.
    Kram!

  3. Grattis till vinsten! Tänk att det är så roligt att vinna! Och spänningen när man skrapar är också rolig!
    Sen kan ju både du och jag glädja oss åt våra snälla barn, som gör sitt bästa för att vi inte ska känna oss ensamma!
    Jag har sett på SvT att de gör reklam för en serie, som heter ”Normala människor”, som ska visas på SvtPlay. Vet inte alls vad det är för serie, men man kan ju alltid prova!
    Lika fint väder här idag, ska jag rensa rabatter eller gå en promenad…
    Må så gott, kram, Monica

    1. Tack Monica! Jag såg förresten en gammal serie från 2003 ”Belinders Auktioner” med Reinde Brynolfsson, för ett tag sedan, den finns också på SvtPlus. En ganska mysig serie om hur det kan gå till i auktionsvärlden.
      Kram

  4. Den serien har jag inte sett.
    Just nu ser jag inte så mycket på varken TV eller nån Play-kanal. Jag har mest lyssnat på böcker i stället, då kan man göra annat under tiden.
    Men jag har ändå nu bakefter sett både Bäckström och Rebecka Martinsson, inte medan de gick på TV.
    Kram i värmen! 40 grader på altanen, då är det skönt att ha den skuggande paviljongen.

    1. Härligt med sommarvärme och skönt i skuggan. Jag har inte sett vare sig Bäckström eller Rebecka Martinsson. Kram

  5. Denna dag, var en riktigt glad måndag, då det var så varmt och gott att jag var ute hela dagen!
    Nu läggedags och jag önskar dig god natt och en fin dag i morgon!
    Kram!

Kommentarer är stängda.