Fem en fredag v10 – Ensam

Det är solsken i dag efter en lite tveksam inledning. Jag var just ute och kollade läget och det var riktigt behagligt på min uteplats. Det kändes nästan som om det vore läge att plocka fram en stol från förrådet.

Fast jag har annat som jag borde passa på att göra – bilen behöver snyggas till, för på måndag ska den in för besiktning, så jag borde nog ta en sväng upp till Stenstugu och se om jag kan fixa till den lite. Man kan ju inte komma dit med hela vinterns sumplager med sig. Men det får bli ett eftermiddagsprojekt, för på förmiddagen kommer herrarna som ska fixa till ventilationen.

IMAG2160
Årets julgrupp blir nog alldeles utmärkt att ställa ut när det blir lite varmare. Sliderankan är så fin!

Men först till elisamatildas fredagsfrågor:

1. Vad är något du inte kan göra ensam?
Jag kan göra det mesta ensam, men inte sjunga duett.

2. Vad kan du inte göra om det är stimmigt runt omkring?
Koncentrera mig.

3. Vad kan du inte göra om det är knäpptyst?
Har man tinnitus är det aldrig tyst.

4. Vad kan du bara göra hemma?
Jag kan bara sjunga hemma i min ensamhet, för det låter förfärligt.

5. Vad är något du vill klara av själv men inte kan?
Byta glödlampa i takplafonden i vardagsrummet.

Dagens ordspråk:
Tomma tunnor skramlar mest.

18 reaktioner till “Fem en fredag v10 – Ensam

  1. Kloka svar på frågorna, tyckte jag! Ja, vi är ju uppvuxna med att man ska klara sig själv, men med åldern får man inse sin begränsning med vissa saker!
    Här är det lite grådisigt än så länge.
    Ha en fortsatt fin fredag och hoppas att du får lite hjälp med bilen!
    Kram, Monica

  2. Jag gillade dina svar och på fråga 1 så har jag faktiskt fixat att sjunga duett med mig själv! Det kan du nog räkna ut. Eller inte. Jag ger svaret. Jag spelar in mig själv två gånger om, fast det lät inget bra, haha.
    Trevlig lördag, kram!

  3. klättra kan ju vara lite vanskligt om en är ensam. tinnitus är förfärligt. fick det tillfälligtvis en gång efter ett jobbigt föräldramöte men det gick tack och lov över

    1. Jag har haft tinnitus i många år, så jag är van vid eländet. Ett ständigt sus och brus, som det värsta oväder och så uppå det ett pipande som av cikador. Usch!

  4. Nu måste jag bara le, vi har samma problem med byte av glödlampa!
    Men så trist att du har tinnitus, jag kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste vara.
    Ha en skön helg i vårvintersolen!

Kommentarer är stängda.