SMHI: Snart drar ovädret in över Gotland……

…..Under tisdagen kommer det att blåsa rejält på Östersjön. SMHI har valt att gå ut med en klass 1-varning som gäller från tisdagskvällen; så kan man läsa på helagotland.se i dag.

SMHI varnar och varnar, men vi får väl se hur mycket det blir av det där ovädret. Hela sommaren har man varnat för ”oväder”, men ännu har jag inte sett till något som är värt den benämningen. Fast det blåser rätt duktigt redan!?!

Igår var det ganska växlande väder. På förmiddagen var jag ute och putsade av fönsterna på utsidan. Jag gjorde färdigt på baksidan och skulle gå ut och ta köksfönstret också, men då duggregnade det. Det klarnade dock upp igen, så efter lunch gick jag ut på en promenad. Inte så långt, men samhället tur och retur i rask takt.

Fram mot kvällen satte jag på tv:n och såg ett par avsnitt av Designated Survivor. Det var första avsnittet av tredje säsongen och där dök till min förvåning dr Mark Greene upp under namnet Mars Harper.

Vilken märklig karriär! Från läkare på ER, till president Tom Kirkmans stabschef.
Man ser att det gått några år mellan fototillfällena, för Anthony Edwards, som skådespelaren heter, har åldrats en hel del. Det känns alltid lika märkligt när man förknippar en skådespelare med en viss karaktär och han sedan dyker upp i ett helt annat sammanhang.

I dag då? Jag har redan varit ute på en vända med Golfen, kollat postlådor, tomater och vindruvor och gjort ett besök på Konsum. Jag tvättade igår, så jag har några lakan att ta hand om, men sen blir det väl inte så mycket mera i dag än att vänta på ”ovädret”.

Dagens ordspråk:
Det är gott att ha någon att hålla i handen, när åskan går
(och har man ingen att hålla i handen, får man väl försöka klara sig ändå)