Tjuvstart

I morse var all snö borta igen och nu på eftermiddagen har vi hela sju plusgrader och det har regnat några ordentliga skurar. Jag har hållit mig inne och fortsatt påskstäda lite lätt och givetvis kunde jag inte behärska mig utan letade fram påskpyntet också. Det är det där med pensionärsbrådskan!

Nu har jag inte så mycket påskpynt längre, men några dukar och kycklingar och så min påskmobil förstås. De små påskkärringarna måste ju få träna upp flygförmågan, för det är ju bara en vecka kvar tills de ska iväg till Blåkulla.

När jag fått i mig lite lunch åkte jag till Konsum och veckohandlade, för det var totalt tomt i kylskåpet, men jag glömde köpa påskgodis. Fast det var väl kanske lika bra, för det är ju ännu en vecka kvar till skärtorsdagen och så länge blir det svårt att låta bli att nalla av det. Det vore stor risk för ännu en tjuvstart! Nu har det inte varit några påskkärringar på tiggarstråt här på ett par år, men man vet ju aldrig.

Dagens ordspråk:
Naturen, som gav oss två ögon att se med och två öron att lyssna med, har bara gett oss en tunga att tala med.

Trevlig fortsättning på torsdagen!

16 reaktioner till “Tjuvstart

  1. Så fint det blev med påskpyntet. Vi har inte mycket heller men lite ska ändå få spegla helgen tänker jag. Gula blommor har vi i alla fall redan i köket så det är en liten start om inte annat.
    Önskar dig en fin kväll!

    Kram och god torsdagskväll!

  2. Här har det varken påskstädats eller påskpyntats än! Men på tisdag i nästa vecka har vi beställt en storstädning av huset, så då blir det åtminstone rent. Och då ska jag också ta fram lite påskpynt. Vi ska inte ha påskaftonsbuffé hos oss i år som vi brukar, utan i år bjuder Vivi! Så skönt! Hoppas på bättre väder tills dess, för nu är det för bedrövligt!
    Ha en skön torsdagskväll, kram, Monica

    1. Så härligt att få en storstädning av huset. Sen blir det kul att påskpynta! Jag tror att vi har bättre väder på gång. Här ser det i alla fall ut att bli sol på söndag. Kram

  3. I morgon kanske jag byter gardiner och tar fram dammsugaren. Så fina kycklingar du har!

  4. Klart påskkärringarna måste öva flygning. Hur går det för hon som hade något fel på benet? Får hon någon hjälp av sin katt? Eller är han bara lat och vill vila på kvasten?

    Kram

    1. Den stackar’n är ju enbent, men det gick bra för henne förra året, så jag hoppas hon klarar färden i år också trots handikappet. Kram

  5. Så fint du gjort … och nu är du redo att välkomna påsken!
    Här lär det nog inte ens bli en endaste påskprydnad … ska köpa lite godis till barnbarnen, men inget mer.
    Ha en fin fredag!
    Kram

  6. Så fint du pyntat till påsk. Här blir varken städat eller pyntat skulle jag tro.
    Men golven ska jag dammsuga för i morgon kommer troligen Peter och Ville på f.m-fika.
    Ha en skön helg!
    Kram/Kicki

  7. Så fint du har pyntat. Har satt fram några påskkärringar och tuppar som jag sytt.
    Kramar från oss

Kommentarer är stängda.