Man blir lite trött på corona /Årskrönika / Folk med ångest

Jag har ju Gotlandsradion påslagen mest hela dagen, men i dag är jag verkligen trött på Förmiddag på P4 Gotland, där det mest pratats om bristen på utrustning för de som vill testa sig för covid-19. Ökningen av smittade här på Gotland är skrämmande just nu, med över 166 nya fall mån-ons den här veckan. Samtidigt presenterar helagotland.se en intervju med en antivaxxare, som anser sig vara klokare än alla experter och smittskyddsläkare tillsammans. Han har ”läst på internet” och bestämt sig för att inte vaccinera sig. Man får hoppas att han har vett att hålla sig borta från andra.

Det är en grå och regntung dag, men när jag ändå skulle ut i soprummet fortsatte jag till Suderviljan, för att se om de hade några julstjärnor. Det kunde jag dock ha besparat mig, för halt var det och väldigt slaskigt och blött och de hade inte en enda julstjärna kvar, så det var bara att gå hem igen.

När jag kom hem igen satte jag mig och gjorde färdigt Årskrönikan för 2021. Det är tur att man har datorn att roa sig med.

På ämnet ”roa sig”; igår började jag se en ny svensk serie på Netflix: Folk med ångest, heter den och den är baserad på Fredrick Backmans bok med samma namn. Jag har läst boken och var väl inte helt förtjust i den och det är jag inte i serien heller. Jag läste faktiskt bara 100 sidor av boken innan jag slog igen den för gott.

Dagens ordspråk:
Priset är vad du betalar, värdet är vad du får.

Trevlig torsdag!

12 reaktioner till “Man blir lite trött på corona /Årskrönika / Folk med ångest

  1. Det är småregn och plusgrader . De som inte vill vaccinera sig skull kanske tacka nej till vård när de blir sjuka.
    Kramar från oss

  2. Det är ju lite av en balansgång. Vi har en valfrihet men genom att avstå så äventyrar vi andras hälsa. Sedan tror jag att om vaccinet hade varit mer effektivt så hade fler nappat. Här är i alla fall vaccinationsviljan hög i vår kommun. Nu är det i och för sig barn och ungdomar som sprider smittan mest..

    Kram

  3. Jag är också vansinnigt trött på antivaxxare. De är rejält pålästa och att sticka in en spruta i dem är väl i stort sett över deras döda kropp. Men värktabletter och annan skit går bra.
    Jag är allätare av böcker, men just folk med ångest, klarar jag inte så bra. Ordspråket var fint!
    Kram!

  4. Håller helt med om antivaccare! Dom tror att dom vet mer än all läkemedelsforskning! Och dom rör sig i samhället som om corona inte fanns…
    Nej, inför vaccinationspass till alla offentliga lokaler!
    Mulet, dimmigt, 7 plusgrader här idag.
    Nu har jag plockat ihop bilder till min årskrönika också, gör den i morgon!
    Ha en skön torsdagskväll, kram, Monica

    1. Har nu läst din årskrönika! Det är inte lite du har hunnit med trots coronan! Väldigt trevligt att läsa, tack!
      Däremot kan jag inte kommentera efter årskrönikan, så därför skriver jag här!
      Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig också och tack för alla trevliga inlägg och uppmuntrande kommentarer i min blogg under året!
      Stor nyårskram, Monica

  5. Känns trist att de där som är emot vaccination får så mycket uppmärksamhet, de borde låsas in.
    Men visst, det finns skäl för en del att inte vaccinera sig, medicinska skäl och rädsla, men ren dumhet tycker jag inte är ett skäl.

    Gott nytt år på dig nu Ingrid.

Kommentarer är stängda.