Nu är jag redo….

….att ta emot syster och svåger! Bordet är dukat och lunchen färdig, fast ännu dröjer det väl ett lite tag innan de kommer hit. Färjan har kommit in i alla fall, det har jag kollat. Det är mulet i dag och det ska blir regn, men jag hoppas att de inte blir avskräckta och vänder direkt.

Jag är också redo att bevisa att jag är vaccinerad. Jag har digital brevlåda där all myndighetspost hamnar och igår fick jag ett meddelande från E-hälsomyndigheten att jag kunde få hämta mitt vaccinationsbevis, så det gjorde jag givetvis. Nu ska jag ju inte åka någonstans, men det kan kanske vara bra att ha det ändå. Jag har det i mobilen, men har också skrivit ut det.

Jag har maskerat QR-koden om någon tycker att den ser konstig ut.

Dagens ordspråk:
Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise.

Trevlig onsdag!

14 reaktioner till “Nu är jag redo….

  1. Då kände säkert din syster och svåger sig riktigt välkomna!
    Det blir väl roligt att ha dem nära ett tag!
    Vaccinationsbevis har vi inte skaffat än, det borde man kanske…
    Bra ordspråk idag!
    Kram, Monica

  2. Jag hämtade hem mitt direkt man kunde hämta dem. Jag ska inte åka någonstans under den tid det är giltigt, det är ju väldigt kort ”hållbarhet”, men det kan vara bra att ha trots allt.

    Kram

  3. Frugan fick sitt bevis också härom dagen, nu ska bara jag få min andra spruta också sen kan vi gå vidare med en resa nästa år igen.
    Nog bra att skriva ut det där också, tackar för det tipset.

    Ha en fin söndag nu Ingrid.

Kommentarer är stängda.