Det blev en….

…riktigt fin eftermiddag igår och finvädret håller i sig i dag också, även om det inte är speciellt varmt. Man får vara tacksam för det lilla!

Igår eftermiddag var jag i alla fall ute och grävde ner några dahlierötter i rabatten. Sen satt jag ute och läste, fikade och flyttade så småningom ut på framsidan med min bok, för där var det också behagligt och där var det flera än jag som var ute och njöt av det vackra vädret.

Jag vet inte om det var trädgårdsarbetet eller något annat, men igår kväll gick det inte att somna, för ryggen djäklades med mig. Det fanns ingen behaglig sovställning och det slutade med att jag gick upp och tog en alvedon. Något som jag aldrig gör om det inte är absolut nödvändigt. Jag somnade så småningom och när jag vaknade i morse kändes det ganska skapligt.

I dag har det varit ett digitalt möte med Vuxenskolan/SPF på förmiddagen och efter det har jag varit ute och planterat om några av pelargoniorna som växt ur sina krukor och resten av dahlierötterna har jag planterat i några lådor, så får jag se vad jag gör med dem sen.

Nu har jag ätit lunch, gratinerad blomkål och falukorv, och när jag satt lite solkräm på näsan ska jag gå ut och lägga mig i solstolen och koppla av en stund och sen ska jag läsa färdigt boken om Elsa, som kämpar för att försöka få ett inflytande bland samerna, trots att hon är kvinna.

Dagens ordspråk:
Man ska inte köpa grisen i säcken.

Trevlig tisdag!

11 reaktioner till “Det blev en….

  1. Så fint du har det på dina uteplatser med många olika blommor! Och som du har lyckats hålla liv i över vintern!
    Trädgårdsarbete är verkligen jobbigt för ryggen! Kom just in efter att ha varit ute och ryckt bort kirskål i rabatter, men nu ville inte ryggen mer.
    Hoppas att din rygg blir bättre, så att du kan sova inatt!
    Lite soldis, men 18 grader varmt här.
    Ha det så bra, kram, Monica

    1. Jag hoppas att jag inte har förtagit mig i dag också. Det visar sig?
      Lite kyligt i vinden i dag, men gott i solen.
      Kram

  2. Så fint det blir på din uteplats. Jag som inte har kommit till skott med något.
    Hoppas att ryggen inte ska trilskas mer nu för onda ryggar klarar man sig gärna utan. Lät som behagliga planer för dagen!

    Kram och god tisdagseftermiddag!

  3. Tänk att jag också gick upp och tog en Alvedon i natt 😉 vaknade av ryggvärk jag också. Sällan jag tar värktablett mitt i natten, men det gör att musklerna slappnar av och då går det att somna om igen.
    Jag har varit uten ljuvlig vända idag. Så himla gräsgrönt ute, riktigt illgrönt!
    Trevlig kväll, kram!

  4. Du har det så fint där vid uteplatsen … men det gör sig inte självt, det frestar på. Ryggen brukar protestera även hos mig – och jag måste ta Alvedon på kvällen om jag ska kunna somna …
    Ha en fin onsdag!
    Kram

  5. Så vackra pelargoner du har! Igår gjorde jag en ”rockard”. Alltså flyttade om en massa från växthuset till altanen och i växthuset. Jag hade tidigare gjort en lista på vad jag behövde för plantor vid nästa besök – absolut inte sista för säsongen – hos Jonas i När. Det blev hela 9 st plus ett antal pelargoner. Men när Rolle undrade hur jag skulle orka med att spinga runt och vattna, så tänkte jag om. Så nu behöver jag bra 4 st plus 2 pelargoner! Lite skillnad….. 🙂
    KRAM/Susie

  6. Ja, man får och ska vara glad för det lilla.
    Du har ännu ett aktivt liv och verkar orka med mycket, både sånt som håller hjärnan igång och trädgårdsjobb och sånt.
    Kram!

Kommentarer är stängda.