Ingen Sommar i P1 i dag

I dag vet man inte från den ena stunden till den andra vad det är för väder. Det där regnet, som startade så lovande i förmiddags, blev det ingenting av. Det blev bara blåst och några stänk, så efter lunchen gjorde jag min kyrkogårdsrunda och det var tur att det blev av, för lådorna på Fröjel kyrkogård var snustorra, men blommorna hade inte upptäckt det ännu, som tur var. De såg hur pigga ut som helst!

Rosorna på kyrkogården blommar så fint nu, så jag kunde inte motstå att ta några kort.


På Klinte kyrkogård var det inga problem alls, förutom att jag är lite missnöjd med begonian, den är inte alls lika fin som förra sommaren, men den kanske tar sig.

Sedan susade jag iväg till Stenhuse och köpte en påse potatis och en kartong jordgubbar och så avslutade jag rundan vid Suderviljan, där jag köpte två petunior och två vita femtunga. Precis när jag kom hem svartnade molnen och jag fick en liten dusch när jag gick från garaget och in.

Nu skiner solen igen!

18 reaktioner till “Ingen Sommar i P1 i dag

  1. Jag lyssnade bara en liten stund idag för det var inte så intressant för mig. Du missade ingenting. Måste säga att jag är lite avundsjuk på dig som har så mycket fina rosor omkring dig. Jag har visserligen några vita och några rosa buskrosor och nu fick jag en gul ros som precis slagit ut.

    1. Jag misstänkte att han inte var så mycket att höra på.
      Ja, nu är rosorna som bäst. Jag måste ta en tur till Visby snart. Kram

  2. Så mycket fina blommor vid kyrkogården.
    Här har vi liknande väder, men just ingen blåst. Men regnskurar och lite sol ibland som tittar fram.
    Kram

    1. Jag tycker så synd om alla blommor som vinden sliter och river i. Något riktigt regn blir det inte däremot. Kram

  3. Jättefina blommor på gravarna – ser ut att trivas bra. Ja, mycket blåsigt idag och många rejäla skurar! Bra, vill inte ha någon torka.
    Må gott!
    Kram Gunilla

  4. Så vackert det blommar på kyrkogårdarna. Även vid mina föräldrars grav var rosorna vackra.
    Här har det ösregnat och blåst om vartannat så någon utflykt blev det inte i dag.

    Kram och fortsatt fin tisdag!

  5. Förstår att du fotade rosorna, de var verkligen vackra! Våra rosor här, klippte jag ju ner väldigt mycket nu i vår, men nu börjar de komma så smått. jag hoppas ju på att slippa svartfläckssjukan på bladen!
    Här blåser det också mycket idag, och är mycket svalare, men inget regn.
    Ha en skön kväll, kram, Monica

  6. Verkligen fin blomning på kyrkogårdarna!
    Vi fick 8 mm i en skur igår kväll och ytterligare ett par mm idag! 🙂
    Kram

Kommentarer är stängda.